Żyj zdrowo!

Specjaliści biją na alarm. Prawie połowa maluchów jest niedożywiona! Okazuje się że przeciętny dziecięcy jadłospis jest źle skomponowany. Dzieci w swoim jadłospisie mają za dużo słodyczy, potraw mącznych, a za mało tych, które zawierają błonnik i witaminy (warzywa i owoce), wapń (mleko i jego przetwory), a także żelazo (czerwone mięso, zielone warzywa liściaste) i „dobre” tłuszcze (ryby morskie). 

W przedszkolu „Wyspa” zachęcamy nasze Skarby do tego, by jadły to, czego najbardziej potrzebuje rozwijający się organizm. W wieku przedszkolnym dopiero kształtują się zdrowe nawyki żywieniowe. Dzieci najlepiej jest uczyć własnym przykładem. W domu maluchy powinni inspirować rodzice, a w przedszkolu rówieśnicy. W przedszkolu organizujemy zajęcia dzięki którym przedszkolaki poznają zasady zdrowego odżywiania. Będziemy się starać nabyte umiejętności wdrażać w życie.

Odżywiaj się zdrowo!

Chcesz być zdrowy tak jak ryba?
Jedz owoce i warzywa!
Zjadaj brukselkę i sałatę, 
a przerośniesz nawet tatę.

 

PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS

Poniedziałek:

Śniadanie: Pasta z cieciorki z jajkiem, szczypiorkiem, pieczywo razowe z masłem, herbata
Obiad: Zupa pomidorowa, udko z kurczaka, kasza jęczmienna, surówka z marchwi, kompot.
Podwieczorek: Pudding ryżowy z musem malinowym, jabłko, herbata

Wtorek:

Śniadanie: Frittata(jajka, kukurydza,marchewka, papryka, groszek zielony, mozzarella), pieczywo mieszane i żytnie z masłem, herbata owocowa
Obiad: Zupa ogórkowa, makaron z sosem warzywnym i mięsem z indyka, surówka z czerwonej kapusty, kompot.
Podwieczorek: Koktajl bananowy (banany, kiwi, miód, jabłko, jogurt naturalny) kanapki z pieczywa razowego i mieszanego z polędwicą, herbata.

Środa:

Śniadanie: Twarożek na słodko (biały ser z miodem), bułka grahamka, herbata z cytryną.
Obiad: Zupa kalafiorowa, filet z indyka, ziemniaki ,surówka z buraków, kompot
Podwieczorek: Sałatka z kaszy jaglanej z owocami(jabłko, gruszka,banan), herbata.

Czwartek:

Śniadanie: Musli (płatki jaglane, owsiane, kukurydziane, orkiszowe, jęczmienne) z jogurtem naturalnym i musem malinowym.
Obiad: Barszcz czerwony, kotlet pożarski, kasza jęczmienna , surówka z białej kapusty, kompot
Podwieczorek: Zapiekanka z makaronem brązowym,marchewką, brokułem, kalafiorem, szynką, gruszka, herbata

Piątek:

Śniadanie: Tosty z pieczywa wieloziarnistego z szynką, papryką i serem żółtym, herbata owocowa.
Obiad: Zupa fasolowa, filet rybny w mące kukurydzianej i sezamie,kasza gryczana, ogórek kiszony, kompot
Podwieczorek: Jabłka zapiekane z kruszonką z płatków i otrębów owsianych, herbata.