Nowatorski projekt przedszkola wykorzystujący innowacyjne formy wspierania rozwoju dziecka został opracowany i od 2012 roku jest wdrażany w życie przez grono specjalistów z dużym doświadczeniem i odpowiednim wykształceniem (współpraca m.in. z pedadogiem-terapeutą, logopedą, psychologiem).
Głównym pomysłodawcą oraz inicjatorem jest właściciel przedszkola, specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci pani Beata Witkiewicz.
WŁAŚCICIEL PRZEDSZKOLA – ORGAN PROWADZĄCY/ Pedagog, Specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Licencjonowany Terapeuta i Praktyk Metody A. A. Tomatisa oraz INPP POLSKA
Wykształcenie:
- Wydział Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku (1999 rok), kierunek: Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza.
- Studia podyplomowe – Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie (2001 rok), wydział: Rewalidacji i Resocjalizacji, kierunek: Tyflopedagogika.
- Studium Pomocy Rodzinie z Dzieckiem Autystycznym w Białymstoku (2002 rok).
- Studia podyplomowe – Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, wydział: Rewalidacji i Resocjalizacji – Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dzieci.
- Centrum Audio-Psycho-Fonologii „ESPACE” prowadzony przez Małgorzatę Szurlej: Roczny Kurs Nadający Tytuł Terapeuty A. A Tomatisa / Uprawniający do prowadzenia terapii z zakresu stymulacji audio-psycho lingwistycznej metodą Alfreda A. Tomatisa.
- THE INSTITUTE FOR NEURO-PHYSIOLOGICAL PSYCHOLOGYS 2014/2016 Organizowany przez INPP POLSKA: Roczny Kurs Nadający Tytuł Licencjonowanego Terapeuty/ Uprawniający do prowadzenia diagnoz indywidualnych i terapii.
Przebieg pracy zawodowej:
- Od 2000 roku specjalistyczne działania dotyczące diagnozy, terapii oraz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.
- Od 2010 roku prywatny gabinet prowadzący trening słuchowy A.A. Tomatisa w Białymstoku oraz inne metody wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
- Od 2012 roku Organ zarządzający i prowadzący Niepubliczne Przedszkole „Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam dodatkowe kursy i szkolenia tj.
- Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska).
- Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (warsztat, Centrum Metody Krakowskiej).
- Teoria Umysłu, Centralna koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób z autyzmem i Zespołem Aspergera (Fundacja Prodeste, Opole).
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – wg integracji odruchów dr Sally Goddard. – Instytut Neurofizjologii i Psychologii Polska, szkolenie prowadzone przez Renatę Borowiecką.
- Nowe techniki diagnozy i terapii w zaburzeniach funkcji wzrokowych i słuchowych u dzieci z dysleksją, „Dobra Kadra” Warszawa.
- Rozwój emocjonalny oraz kształtowanie poczucia tożsamości, Warszawa.
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – kurs prowadzony przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku.
- Szkolenie I stopnia w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej w Warszawie prowadzony przez Małgorzatę Kargę.
- Metody alternatywne i wspomagające komunikację językową z osobami niemówiącymi systemem znakowo-obrazkowym – PIKTOGRAMY – kurs prowadzony przez Marię Podeszewką – Mateńko (Szczecin).
- Szkolenie z pracy Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne I i II stopień – prof. Marta Bogdanowicz.
- Konstruowanie Indywidualnych Programów Terapeutyczno – Opiekuńczych – prowadzone przez Bożenę Kisiel i Alicję Wilkołazką.
- Centrum Szkoleniowe KLANZA: W trzy dni dookoła świata – pedagogika zabawy w pracy z osobami z upośledzeniem umysłowym. Metody aktywizujące w pracy z grupą.
- I poziom Makaton – Program Rozwoju Komunikacji – prowadziła Bogusława Kaczmarek – międzynarodowy tutor MAKATONU.
- Kurs prowadzony przez Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Rozwoju Porozumiewania w Kwidzynie (drM.Grycman): Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – stopień I, II
- Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka – Gdańsk. Szkolenie dotyczące terapii behawioralnej dzieci i młodzieży z autyzmem.
- Rozwijanie zachowań społecznych u dzieci.
- Szkolenie dotyczące wprowadzania nowych technologii Fast For Word.
- Pierwsza pomoc przedmedyczna.
oraz wiele innych szkoleń jak również uczestnictwo w konferencjach międzynarodowych.
Wykształcenie:
- Studia magisterskie na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku, kierunek: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza.
- Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie. Studia magisterskie, specjalność: psychologia kliniczna.
- Kurs Kwalifikacyjny – Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku z zakresu oligofrenopedagogiki.
Przebieg pracy zawodowej:
Od 2004 roku wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży, poprzedzone indywidualną diagnozę możliwości dziecka, realizowane w ścisłej współpracy z jego rodziną.
Ukończyłam szkolenia, kursy tj.:
- Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Synapsis)
- Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska).
- Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (warsztat, Centrum Metody Krakowskiej).
- „Boję się mówić!-Mutyzm, fobia społeczna-diagnoza i terapia” (Poza Schematami, Warszawa)
- Neurodydaktyczne możliwości wspomagania rozwoju dziecka (Niepubliczny Instytut kształcenia Nauczycieli Wydawnictwa Edukacyjnego).
- Jeśli nie Zespół Aspergera, to co? (konferencja dotycząca kryteriów diagnostycznych DSM V – Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej Dzieci, Młodzieży i Rodzin, Gdańsk).
- Kompleksowy model pracy z dzieckiem z ADHD w ramach programu „Ułatwiamy Życie z Nadpobudliwością” (warsztat – Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa – Terapia i Diagnoza ADHD, SWPS).
- Mapy myśli i inne kreatywne metody pracy z dzieckiem i młodzieżą z ADHD (warsztat – Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa – Terapia i Diagnoza ADHD, SWPS).
- Teoria Umysłu, Centralna koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób z autyzmem i Zespołem Aspergera (Fundacja Prodeste, Opole).
- Terapia grupowa osób z Zespołem Aspergera o charakterze Treningu Umiejętności Społecznych w modelu kognitywnym (Fundacja Prodeste, Opole).
- Trening Umiejętności Społecznych („Synapsis” Warszawa).
- Rozwój emocjonalny oraz kształtowanie się poczucia tożsamości u osób z autyzmem („Synapsis” Warszawa).
- W trzy dni dookoła świata – pedagogika zabawy w pracy z osobami z upośledzeniem umysłowym (Klanza Białystok).
- Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej (CEN Białystok).
- Kurs prowadzony przez Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Rozwoju Porozumiewania w Kwidzynie (drM.Grycman): Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – stopień I, II, III.
- Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem. Rozwijanie zachowań społecznych u dzieci z zaburzeniem autystycznym (Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka Gdańsk).
- Kinezjologia edukacyjna Gimnastyka mózgu autorstwa Paula i Gail Dennison (ODN Białystok).
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (Gdańsk).
- Pierwsza pomoc przedmedyczna.
oraz wiele innych szkoleń jak również uczestnictwo w konferencjach międzynarodowych.
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku; Wydział Pedagogiki i Psychologii, Specjalność – Pedagogika Integracyjna Edukacji Elementarnej; studia magisterskie.
- Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny Arteterapii i Terapii Zajęciowej, Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstoku.
- Szkoła Policealna nr 2 Pracowników Medycznych i Społecznych w Białymstoku, kierunek Terapia Zajęciowa, tryb dzienny.
- Arteterapia i Terapia Zajęciowa w zakresie prowadzenia zajęć, organizacji i kierowania grupami terapeutycznymi, WSFiZ Białystok; studia podyplomowe.
- Studia podyplomowe z Logopedii na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku.
- Szkolenie trenerskie 1 stopnia do prowadzenia zajęć metodą „Sensoplastyka – Plastyka Sensoryczna”.
Przebieg pracy zawodowej:
- W 2011 roku nauczyciel w oddziale przedszkolnym Szkoły Podstawowej w Białymstoku.
- W 2012 roku prowadzenie zajęć na Uniwersytecie w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego.
- Od 2012 roku nauczyciel, logopeda w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia, kursy tj.:
- “Kocham czytać – wczesna nauka czytania” (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska) (Warszawa)
- “Metoda Ruchu Rozwijającego Bazującego na pracy Weroniki Sherborne” (Białystok)
- “Metoda Krakowska w przedszkolu” (Warszawa)
- “Dziecięca matematyka w przedszkolu. O tym, jak należy postępować, aby dzieci odnosiły sukcesy i rozwijały swoje uzdolnienia matematyczne” (Warszawa)
- “Wstęp do sensoplastyki, plastyka sensoryczna dla dzieci od 0 do 100 lat”(Białystok)
- “Logorytmika- ruch słuch słowo” (ProCentrum Warszawa)
- “Wychowanie przez sztukę – XIV edycja seminarium dla nauczycieli” (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Białymstoku)
- “Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci 5-6 letnich” (MODM Białystok)
- “Organizacja pracy nauczyciela w kontekście realizacji podstawy programowej” (MODM Białystok)
- “Aktywne słuchanie muzyki” (MODM Białystok),
- “Metoda Dobrego Startu jako sposób na stymulowanie rozwoju psychomotorycznego dzieci” (MODM Białystok)
- “Dokumentowanie pracy zespołów ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Tworzenie Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz Programu Działań Wspierających” (CEN Białystok)
- “Różnorodne metody i formy pracy z uczniem” (MODM Białystok)
- “Jak napisać Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny” (CEN Białystok)
- “Sporządzanie informacji dla rodziców o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole” (MODM Białystok)
- “Sensodydaktyka w przedszkolu” (MODM Białystok)
- “ABC metodyki wychowania przedszkolnego” (MODM Białystok)
- “Dokumentowanie pracy nauczyciela przedszkola” (MODM Białystok)
- “Zmiany w podstawie programowej w nadchodzącym roku” (MODM Białystok)
- “Afazja- przyczyny, diagnoza, terapia” (Białystok)
- “PSJ- pozycja spoczynkowa języka” (Niepubliczna Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna Rozwiń Skrzydła, Białystok)
- “Terapia sygmatyzmu bocznego” (Białystok)
- “Terapia sygmatyzmu międzyzębowego” (Białystok)
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Wykształcenie:
- Studia magisterskie na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku, kierunek: Filologia polska.
- Cykl kształcenia pedagogicznego w Centrum Edukacji Nauczycieli przy Uniwersytecie w Białymstoku.
- Studia podyplomowe z Edukacji Elementarnej na Uniwersytecie w Białymstoku; Wydział Pedagogiki i Psychologii.
- Studia podyplomowe z Logopedii na Uniwersytecie w Białymstoku; Wydział Filologiczny.
Przebieg pracy zawodowej:
- Od 2009 roku zatrudniona na stanowisku dziennikarz/prezenter w lokalnej rozgłośni radiowej. Redagowanie materiałów radiowych i przygotowanie ich do emisji, czytanie serwisów informacyjnych na antenie oraz prowadzenie audycji i słuchowisk.
- W latach 2011-2012 praca z dziećmi w różnych grupach wiekowych.
- Od 2012 roku nauczyciel, logopeda w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia, kursy, tj.:
- „Terapia dziecka z autyzmem”(Wrocław) Kurs
- „Instruktor Terapii Zajęciowej” (Warszawa) Kurs
- „ Afazja- przyczyny, diagnoza, terapia” Szkolenie
- „LogoSensoryka” Szkolenie
- „Oddychanie przez usta, a pionizacja języka” Szkolenie
- Terapia sygmatyzmu bocznego (Białystok)
- Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska)
- Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania (Warszawa)
- Instrumenty perkusyjne w edukacji muzycznej dziecka (Białystok)
- Diagnoza i kompleksowa terapia dziecka z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego APD (Białystok)
- Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Białystok)
- Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI)-diagnoza i terapia (Warszawa)
- Metoda Ruchu Rozwijającego Bazującego na pracy Weroniki Sherborne (Białystok)
- Metoda Krakowska w przedszkolu (Warszawa)
- Rozwijanie mowy dziecka w powiązaniu z ćwiczeniami logopedycznymi (Białystok)
- Dzieci lubią niebieskie migdały, czyli roztargnienie jako źródło kreatywności (Białystok)
- Dziecięca matematyka w przedszkolu. O tym, jak należy postępować, aby dzieci odnosiły sukcesy i rozwijały swoje uzdolnienia matematyczne (Warszawa)
- Nowe wiersze i opowiadania do kreślenia i składania- wiosna- lato- wybrane elementy kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej (Klanza, Białystok)
- Arteterapia (MODM, Białystok)
- Edukacja prozdrowotna rodziców i dzieci jako metoda przeciwdziałania chorobom jamy ustnej (UMB Białystok)
- Wspomaganie dziecka w rozwijaniu mowy i myślenia (MODM, Białystok),
- Rozwijanie myślenia matematycznego u dzieci w wieku przedszkolnym (MODM,Białystok)
- Wspomaganie dziecka w rozwijaniu mowy i myślenia- rodzaje zajęć, wskazówki metodyczne (MODM,Białystok),
- Innowacja pedagogiczna- formalne oraz merytoryczne aspekty jej formułowania (MODM, Białystok),
- Logopedia w integracji z ruchem (MODM Białystok),
- Pierwsza pomoc przedmedyczna z zakresu BLS (Białystok)
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia – diagnoza pedagogiczna (CEN Białystok),
- Tworzenie środowiska przyjaznego uczniom ze spektrum autyzmu (CEN Białystok),
- Wpływ zaburzeń ze spektrum autyzmu na proces edukacji (CEN Białystok),
- Emisja głosu (Białystok),
- Co prezenter wiedzieć powinien, zanim zapali się czerwona lampka (Białystok),
- Animacje radiowe (Białystok),
- Formatowanie muzyczne radia (Białystok),
oraz inne warsztaty i konferencje.
Wykształcenie:
- Logopedia z Fonoaudiologią studia I Stopnia- Uniwersytet Medyczny w Białymstoku.
- Pedagogika Specjalność Logopedia studia II stopnia (w trakcie) – Uczelnia Społeczno- Medyczna w Warszawie.
Przebieg pracy zawodowej:
- Doświadczenie zdobywałam pracując w przedszkolach ogólnodostępnych i przedszkolu terapeutycznym.
Ukończyłam dodatkowe kursy i szkolenia tj.:
- Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z Autyzmem. Magdalena Tarnawska, Białystok.
- Terapia małego dziecka z ASD – Joanna Pałasz, Warszawa
- Terapia mięśniowa strefy orofacjalnej – masaż logopedyczny, ćwiczenia języka, warg, połykanie.
- PECS Poziom I.
- Werbogesty – Od gestu do słowa i będzie rozmowa. Agata Bojarska
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopień. Diagnoza-terapia-masaż.
- Procentrum, Warszawa
- Zespół Aspergera strategie pracy terapeutycznej.
- Zabawy indywidualne i grupowe kamieniem milowym w rozwoju komunikacji u dzieci z ASD.
- Trening jedzenia. Fundacja Pomoc Autyzm.
- Autyzm w praktyce logopedycznej – wskazówki do diagnozy i terapii.
- AAC – Alternatywne i wspomagające sposoby komunikacji.
- SMURF strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów. Danuta Pluta-Wojciechowska, Warszawa
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem. Synapsis,
- Praksja oralna i kinestezja artykulacyjna. Główne trudności i postępowanie terapeutyczne.
- Opóźniony rozwój mowy – rozwiązania praktyczne. Aleksandra Rosińska
- Uczeń ze spektrum Autyzmu na zajęciach rewalidacyjnych u logopedy.
- Połykanie i pozycja spoczynkowa języka jako fundament terapii logopedycznej.
- Analiza złożonych przypadków logopedycznych – diagnoza i postępowanie terapeutyczne. Katarzyna Szłapa
- Terapia dziecka w wieku przedszkolnym z niedokształceniem mowy o typie afazji (afazja motoryczna),
- Logorytmika – Ruch Słuch Słowo. Procentrum. Warszawa
- Diagnoza logopedyczna w przedszkolu,
- Terapia logopedyczna w przedszkolu,
- Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z elementami neurologopedii. Diagnoza i terapia logopedyczna wybranych wad wymowy z elementami neurologopedii. Opóźniony rozwój mowy czy może afazja. Diagnoza ORM i afazji z uwzględnieniem stymulacji lewej półkuli mózgu.
- Seplenienie boczne – diagnoza i metody korekcji,
- Rotacyzm – metodyka postępowania logopedycznego,
- Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka,
- Seplenienie międzyzębowe – diagnoza, metody korekcji i terapia,
- Mowa bezdźwięczna – metodyka postępowania logopedycznego.
Wykształcenie:
- Uczelnia Nauk Społecznych, Łódź, specjalność: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu, studia podyplomowe.
- Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku, specjalność: oligofrenopedagogika, studia podyplomowe.
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, specjalność: Pedagogika Wczesnoszkolna z Przedszkolną, studia licencjackie.
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, specjalność: Pedagogika Opiekuńczo – Wychowawcza, studia magisterskie.
Przebieg pracy zawodowej:
Od 2013 roku prowadzenie urodzin oraz animacja czasu wolnego dla dzieci: zajęcia sportowe, plastyczne, muzyczne oraz specjalne animacje dostosowane do rodzaju organizowanej uroczystości.
Ukończyłam szkolenia, kursy, tj.:
- Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Synapsis),
- Co robić gdy dziecko ma problemy sensoryczne? (Synapsis),
- Specyfika pracy z dzieckiem i rodziną marginalizowaną (Szansa),
- Gotowość dziecka do podjęcia nauki w szkole (MODM),
- Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
- Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
- Metoda Ruchu Rozwijającego bazująca na pracy Weroniki Sherborne (Istopień – CEN),
- Gry i zabawy twórcze rozwijające umiejętności językowe uczniów klas początkowych (MODM Białystok),
- Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? – rola komunikacji w pracy z dzieckiem młodszym (CPSD Sopot),
- Wiosenne prace plastyczne (MODM),
- Całościowe zaburzenia rozwoju – kurs doskonalący (MODM),
- Metodyka zajęć ruchowych w przedszkolu (MODM),
- Matematyka Najmłodszego Przedszkolaka (MODM),
- Dziecięca matematyka w przedszkolu (Warszawa),
- XVIII edycja warsztatów Wychowanie przez Sztukę „KO-RESPONDENCJA. Na styku sztuk” (Białystok),
- Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Wczesnoszkolna z Przedszkolną, studia licencjackie.
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Przedszkolna, studia magisterskie.
- Uczelnia Nauk Społecznych, Łódź, specjalność: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu, studia podyplomowe.
Przebieg pracy zawodowej:
W latach 2010 – 2011 pomoc nauczyciela w przedszkolu publicznym, w latach 2011- 2013 nauczyciel – wychowawca w przedszkolu niepublicznym.
Od 2014 – nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu Wyspa w Białymstoku.
- Kurs Pediatryczny z zakresu pierwszej pomocy dzieciom
- Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
- Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne (I stopień – CEN),
- ADHD – jak rozpoznać, jak pomagać
- Afazja – przyczyny, diagnoza, terapia
- Jak mówić do dzieci i młodzieży z autyzmem żeby nas słuchały
- Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach kryzysowych
- Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka (w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty)
- Myślenie krytyczne jako niezbędna kompetencja XVI wiek
- Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Wykształcenie:
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Filologia polska, specjalność nauczycielska w zakresie j. polskiego i wiedzy o kulturze, studia licencjackie.
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, studia magisterskie.
- Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe.
- Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych (Filia ISP w Białymstoku), Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, studia podyplomowe
Przebieg pracy zawodowej:
Nauczyciel, pedagog specjalny w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku
Ukończyłam kursy, szkolenia, tj.:
- “Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania”
- “Kurs podstawowy stopnia I w zakresie Ruchu Rozwijającego bazującego na metodzie Weroniki Sherborne”
- “Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”
- Kurs pierwszej pomocy
- “Jak wzbudzić większe zainteresowanie i zapał u dzieci wykorzystując do tego sprawdzone techniki ruchowe i taneczne”
- “Komunikacja z rodzicami – najważniejsze aspekty w budowaniu dobrej relacji nauczyciel-rodzic”
- “Trudny uczeń – Jak sobie z nim poradzić? Praktyczne metody i triki”
- “ASTRA inspiruje, czyli jak pokolorować świat dziecka”
- “Wprowadzenie do zagadnień związanych z etiologią, systematyką i objawami autystycznymi”
- “Asertywność w pracy nauczyciela”
- “Wykorzystanie różnych technik plastycznych w edukacji początkowej”
- “Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka (w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty)
- Warsztaty Trelelele ukulele “Piosenki na dwa akordy” (Akademia Bambidu)
- Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Pedagogika Rewalidacyjna, studia magisterskie
- Instytut Studiów Podyplomowych w Białymstoku, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe
Przebieg pracy zawodowej:
- Od 2011 roku, pracuję w zawodzie pedagoga specjalnego oraz terapeuty integracji sensorycznej. Doświadczenie zdobywałam w szkołach, przedszkolach integracyjnych oraz Poradniach Psychologiczno- Pedagogicznych w Warszawie. Od 2018 roku pracuję na stanowisku pedagoga oraz terapeuty integracji sensorycznej w Niepublicznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej “Rozwiń Skrzydła” w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia i kursy tj.:
- Kurs I i II stopnia integracji sensorycznej “Promyk Słońca” we Wrocławiu
- kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki
- Warsztaty “Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania” prof. Jagody Cieszyńskiej (Centrum Metody Krakowskiej)
- Program Rozwoju Komunikacji MAKATON
- “Diagnoza i terapia wad wymowy”
- “Terapia neurobiologiczna”
- Terapia ręki I i II stopień
- Bateria testów czytania IBE
- Współpraca z rodzicami dzieci niepełnosprawnych
- Wspieranie rozwoju Integracji Sensorycznej w warunkach przedszkolnych i domowych
- Holistyczne usprawnianie osób z wadami i zaburzeniami mowy i wymowy
- Masaż logopedyczny od podstaw- podejście praktyczne
- Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego- KORP
- Kart Oceny Gotowości Szkolnej- KOGS
- Karta Oceny Zachowania i Emocji- KOZE
- kurs I stopnia terapia NeuroTaktylna
- Bilateralna Integracja Program Szkolny
- szkolenie z treningu słuchowego Neuroflow
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Kierunek Pedagogika Wczesnoszkolna.
- Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych Inter – Lingua, Studia zaoczne o specjalności – język angielski w Białymstoku.
Przebieg pracy zawodowej:
W latach 2005 – 2010 nauczyciel nauczania przedszkolnego w Londynie. W 2006-2008 roku – nauczyciel klas 1-3 w polskiej szkole sobotniej w Londynie. Od 2010 roku nauczyciel w przedszkolu samorządowym w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia, kursy tj.:
JĘZYKI OBCE:
- 2001-2003 – The Golders Green School of English, London, pre-intermediate, intermediate, upper-intermediate, advanced English.
- 2002 – University of Cambridge, First Certificate in English.
- 2003-2004 – Lite, London Institute of Technology and English-advance English.
INNE SZKOLENIA:
- „Zabawy ruchowe z językiem angielskim na każdą porę dnia” MAC
- „Wychowanie przez sztukę” – XXVIII seminarium dla nauczycieli – Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina Filia w Białymstoku
- „Stymulowanie kreatywnego myślenia czyli rzecz o rozwijaniu zdolności twórczych dzieci” – MODM Białystok
- „I love Boo – zabawy utrwalające poznane słownictwo” – MAC
- „Kompetencje kluczowe w wychowaniu przedszkolnym” – MAC
- „I love Boo – warsztaty z I love Boo – cz.4” – Mac
- „Max is cold – wprowadzenie słownictwa związanego z porą roku
- „Widzenie – rozwój, zaburzenia i ćwiczenia dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” – Akademia Ćwiczę Oko
- „I love Boo – Porozmawiajmy o emocjach – cz.6 – MAC
- „Pozytywna Dyscyplina w edukacji przedszkolnej” – liveKid
- „Budowanie poczucia własnej wartości jako baza do rozwoju kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym” – Klett
- „Jak pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu? Zespół Aspergera, spektrum autyzmu – okiem psychologa i nauczyciela” – PWN
- „Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka (w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty)” – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „Wykorzystanie różnych technik plastycznych w edukacji początkowej” (01.04.2020) – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „Be happy – nowy cykl do nauki języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej” – MAC
- „How to use Classroom Presentation Tools for virtual learning” – Oxford University Press
- „Out of the box III – in the house edition. Język angielski dla przedszkolaków” – Nowa Era
- „Jak mówić do młodych ze spektrum żeby słuchali? – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „Afazja – przyczyny, diagnoza, terapia” – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „ADHD – jak rozpoznać, jak pomagać?” – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „Zaburzenia mowy u dzieci – profilaktyka i terapia logopedyczna” – liveKid
- „Wyzwania nauczyciela przedszkolnego w nauce języka angielskiego on-line” – Flip Fliop Edu
- „Oxford Poland Online Coference – be closer to new trends in teaching” – Oxford University Press
- „Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach kryzysowych? – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „Coś z niczego, czyli jak być kreatywnym nauczycielem edukacji przedszkolnej” – Samsung Cyfroffy Kontakt
- „Zabawy ruchowe z językiem angielskim na każdą porę dnia” – MAC
- Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska).
- Neurodydaktyczne możliwości wspomagania rozwoju dziecka (Niepubliczny Instytut kształcenia Nauczycieli Wydawnictwa Edukacyjnego).
- I ty możesz uratować życie – kurs udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej w nagłych stanach zagrożenia zdrowia i życia.
- Szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i Higieny Pracy.
- Wychowanie przez sztukę – Jesienne fascynacje artystyczne.
- Bajkoterapia – rola tekstu literackiego w rozwijaniu osobowości i kształtowaniu postaw u dzieci.
- Diagnoza – jak poznać kompetencje ucznia i monitorować jego rozwój w kluczowych obszarach.
- Kurs ratowania życia (Londyn 2008).
- Ochrona dziecka (Londyn 2005).
- Zapobieganie sytuacjom konfliktowym (Londyn 2009).
- Zasady Żywieniowe (Londyn 2009).
- Pediatryczny kurs pierwszej pomocy (Londyn 2007).
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Studia II stopnia, Pedagogika wczesnoszkolna.
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Studia I stopnia, Pedagogika przedszkolna z edukacją początkową
Przebieg pracy zawodowej:
Od roku 2014 nauczyciel nauczania zintegrowanego w Szkole Podstawowej w Gródku. Od 2016 roku nauczyciel wychowania przedszkolnego w Przedszkolu Niepublicznym nr 1 w Białymstoku. Od 2019 roku nauczyciel w Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam kursy, szkolenia, tj.:
- Metoda Ruchu Rozwijającego Kurs I stopnia Eduko,
- Logorytmika dla smyka Cognitus,
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania Centrum Metody Krakowskiej,
- Matematyka Sensoryczna,
- „Programowanie i robotyka w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”-szkolenie podnoszące kompetencje cyfrowe, Edusence,
- Piosenka i Ruch wg Marii Tomaszewskiej Edumuz,
- Matematyka w przedszkolu – rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym CEN,
- Myślenie krytyczne jai niezbędna kompetencja XXI w. Nowa Era,
- Afazja – przyczyny, diagnoza Strefa Wsparcia Pedagoga,
- ADHD – jak rozpoznać jak pomagać Strefa Wsparcia Pedagoga,
- „Programowanie i robotyka w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”-szkolenie podnoszące kompetencje cyfrowe, Edusence,
- Warsztaty jak wzbudzić większe zainteresowanie i zapał u dzieci wykorzystując techniki ruchowe i taneczne,
- „Instrumenty perkusyjne w edukacji muzycznej dziecka”- warsztat metodyczny,
- LEGO EV3 – szkolenie, programowanie robotów,
- „Emocje w życiu przedszkolaka, czyli jak mam nazwać to co czuję?”- szkolenie,
- „Wesołe stopy – zabawy zapobiegające płaskostopiu” – szkolenie,
- Opinia nauczyciela o dziecku na potrzeby diagnozy- co obserwować, jak pisać?,
- XV Edycja Warsztatów wychowania przez sztukę Filia Uniwersytety Muzycznego w Białymstoku – „Muzyka jest wszędzie”,
- „iPad w przedszkolu” – cykl szkoleń WDN,
- „Kraina muzyki” – szkolenie z programu część pierwsza,
- Integracja dla edukacji – wsparcie nauczyciela w pracy z dzieckiem z dysfunkcjami w placówce ogólnodostępnej – konferencja,
- Algorytm postępowania specjalistów w zakresie skutecznego, przeciwdziałania przemocy w rodzinie – warsztat umiejętności,
- „Ocenienie kształtujące jako szkolny dialog” – szkolenie,
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – WDN,
- Skuteczna komunikacja w szkole – WDN,
- „Jak przygotować dziecko do szkoły” – szkolenie,
- „Pierwsza pomoc przedmedyczna” – kurs,
- „Metoda projektu w edukacji przedszkolnej” – kurs, MODM Białystok,
- „Wykorzystanie klocków Lego w edukacji dzieci przedszkolnych” – programowanie robotów – szkolenie.
Wykształcenie:
- Państwowe Liceum Plastyczne im. Artura Grottgera w Supraślu, tytuł zawodowy – plastyk.
- Uniwersytet w Białymstoku, wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Przedszkolna z Edukacją Początkową, studia licencjackie.
- Uniwersytet w Białymstoku, wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Wczesnoszkolna, studia magisterskie.
Przebieg pracy zawodowej:
Od 2011 roku animator zabaw w centrum zabaw dziecięcych. Od roku 2012 pomoc nauczyciela wychowania przedszkolnego, od roku 2014 nauczyciel wychowania przedszkolnego w niepublicznym przedszkolu w Białymstoku. Od 2016 roku nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam kursy, szkolenia, tj.:
- „Kocham czytać – wczesna nauka czytania” (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
- „Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania” (Centrum Metody Krakowskiej, Lublin),
- „Logorytmika – ruch, słuch, słowo” (Procentrum, Białystok),
- „Rytm – ruch – mowa czyli zabawy logorytmiczne na cztery pory roku” (Metris, Białystok),
- „Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne” (warsztat I stopnia-25godzin) (Pracownia Psychologiczna Konstrukt, Białystok),
- „Wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Cele, zadania i wyzwanie wspólczesnej edykacji.” (Nowa Era, Białystok),
- „ Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batti Strauss” (Iskra, Lublin),
- „Kolorowy start, czyli jak wspierać rozwój dziecka” (MAC, Białystok),
- „Wesołe stopy – zabawy zapobiegające płaskostopiu” – szkolenie (MODM Białystok)
- „Metoda projektu w edukacji przedszkolnej” – kurs, MODM Białystok,
- „Jak wzbudzić większe zainteresowanie i zapał u dzieci wykorzystując do tego sprawdzone techniki ruchowe i taneczne” (Paaro, Białystok),
- „Instrumenty perkusyjne w edukacji dziecka” (Metris, Białystok),
- „Kraina muzyki” (szkolenie dla nauczycieli, Białystok),
- „Pierwsza pomoc przedmedyczna” (kurs, Białystok).
- Szkolenie pt.: “ASTRA inspiruje, czyli jak pokolorować świat dziecka.” (ASTRA S.A.)
- Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online. Kurs e-learning dla profesjonalistów (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę)
- Warsztaty Trelelele ukulele “Piosenki na dwa akordy” dla rodziców i nauczycieli (Akademia Bambidu)
- Szkolenie Matematyka Sensoryczna (organizator Edumuz)
- Matematyka w przedszkolu – rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym (CEN)
- Piosenka i Ruch według Marii Tomaszewskiej (Edumuz)
- XV Edycja Warsztatów wychowania przez sztukę Filia Uniwersytety Muzycznego w Białymstoku – „Muzyka jest wszędzie”
- Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku; Wydział Pedagogiki i Psychologii (2011 rok); specjalność – pedagogika integracyjna edukacji elementarnej.
- Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny Arteterapii i terapii zajęciowej (2011 – 2013).
- Arteterapia i Terapia Zajęciowa w zakresie prowadzenia zajęć, organizacji i kierowania grupami terapeutycznymi, WSFiZ Białystok (2014 rok) – studia podyplomowe.
- Kurs kwalifikacyjny z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku – 2018).
- Szkolenie trenerskie I stopnia do prowadzenia zajęć metodą Sensoplastyka® (Inkubator Inspiracji – Pracownia Twórczej Edukacji i Rozwoju)
Przebieg pracy zawodowej:
W latach 2011 – 2012 nauczyciel – wychowawca oddziału przedszkolnego dzieci 6-letnich w Szkole Podstawowej. Od 2012 roku nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia, kursy tj.:
- Konferencja „Kocham czytać – wczesna nauka czytania” (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania® prof. zw. dr hab. Jagody Cieszyńskiej (Centrum Metody Krakowskiej),
- Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batii Strauss (Instytucja Szkoleniowa ISKRA),
- Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
- Edukacja prozdrowotna rodziców i dzieci jako metoda przeciwdziałania chorobom jamy ustnej (Uniwersytet Medyczny w Białymstoku),
- Wspomaganie rozwoju umiejętności matematycznych dzieci 3 i 4 – letnich (MODM Białystok),
- Koncepcja edukacji matematycznej prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – zastosowanie w grupie dzieci 5-letnich (MODM Białystok),
- „Dogonić własne marzenia. Wprowadzenie do pedagogiki fascynacji” (Centrum Szkoleniowe KLANZA),
- „Metody diagnozowania gotowości szkolnej dzieci 5-6 letnich” (MODM Białystok),
- „Jak określić potrzeby ucznia zaniedbanego środowiskowo w zakresie rodzaju pomocy i wsparcia” (CEN Białystok),
- „Rozpoznawanie i wspomaganie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w kl. I – III” (MODM),
- „Różnorodne metody i formy pracy z uczniem” (MODM),
- „Sporządzanie informacji dla rodziców o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole” (MODM),
- Wychowanie przez sztukę – XIII, XIV, XVIII, XXI, XXIII, XXIV edycja seminarium dla nauczycieli (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Białymstoku) i wiele innych.
oraz inne szkolenia w ramach WDN.
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna z przedszkolną, studia licencjackie.
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna, studia magisterskie.
Przebieg pracy zawodowej:
Praktyki zawodowe w szkole podstawowej oraz przedszkolu publicznym. W latach 2016 – 2017 pomoc nauczyciela w przedszkolu niepublicznym. Od 2018 roku nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku. Konferencje i warsztaty wzbogacające warsztat pracy.
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii, studia II stopnia, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza;
- Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii, studia I stopnia, Pedagogika wczesnoszkolna z przedszkolną;
Przebieg pracy zawodowej:
- Od roku 2017 nauczyciel wychowania przedszkolnego w Elastycznym Przedszkolu przy WSE w Białymstoku “Orzełek”. Od roku 2019 nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku.
Ukończone szkolenia, kursy tj.:
- “Sieć liderów ewaluacji – przedszkola: Projekt ewaluacji wewnętrznej na rok szkolny 2018/19 (część I i II)” – MODM Białystok;
- “Ocena pracy nauczyciela i dyrektora zgodnie z aktualnymi przepisami prawa” – MAC;
- „Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczyciela – praca nad emocjami” MODM;
- Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej – Ratownictwo Medyczne – Maciej Kempa;
- Warsztaty “Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania” prof. Jagody Cieszyńskiej (Centrum Metody Krakowskiej);
- Szkolenie pt.: “ASTRA inspiruje, czyli jak pokolorować świat dziecka.” (ASTRA S.A.);
- Szkolenia on-line
- Aleksandra Skirgiełło – szkolenia, warsztaty, konferencje on-line:
- “Spektrum autyzmu – wprowadzenie do zagadnień związanych z etiologia, systematyka i objawami autystycznego spektrum”;
- “Wykorzystanie różnych technik plastycznych w edukacji początkowej (Wielkanocne warsztaty plastyczne);
- “Asertywność w pracy nauczyciela”;
- “Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty”;
- “ADHD – jak rozpoznać, jak pomagać?”;
- “Afazja – przyczyny, diagnoza, terapia”;
- “Jak mówić do dzieci i młodzieży z autyzmem, żeby nas słuchały?”;
- “Uczeń ze spektrum autyzmu” – Nowa Era;
- „Emocji mam pełen dzban” jak pracować z emocjami przy wykorzystaniu muzyki. – Akademia Edukacji i Rozwoju Majki Jeżowskiej;
- “Zaburzenia integracji sensorycznej w wieku przedszkolnym” – Famiga – Joanna Krysiak
- Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Nauk o Edukacji, Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, studia licencjackie
- Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Pedagogika Specjalna, kierunek Terapia Pedagogiczna – studia magisterskie
Przebieg pracy zawodowej:
Ukończyłam kursy i szkolenia tj:
- Warsztaty informacyjno-praktyczne z zakresu Animacji czasu wolnego (ANIMATOR- Szkolimy Zawodowców)
- Jak wspierać samoobsługę u dziecka ? – szkolenie online (Acentrum Szkolenia)
- Przygotowanie ręki do funkcji pisania w ujęciu sensoryczno-motorycznym. Rola ćwiczeń aktywizujących. (Acentrum Szkolenia)
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania Centrum Metody Krakowskiej.
Grupa Motylki: Pani Wiktoria, Pani Agnieszka
Grupa Biedronki: Pani Julia, Pani Kasia
Grupa Pszczółki: Pani Wiktoria
Grupa Mróweczki: Pani Zuzanna
Klasa O: Pani Magdalena