Kadra

Nowatorski projekt przedszkola wykorzystujący innowacyjne formy wspierania rozwoju dziecka został opracowany i od 2012 roku jest wdrażany w życie przez grono specjalistów z dużym doświadczeniem i odpowiednim wykształceniem (współpraca m.in. z pedadogiem-terapeutą, logopedą, psychologiem). Głównym pomysłodawcą oraz inicjatorem jest właściciel przedszkola, specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci pani Beata Witkiewicz.

 WŁAŚCICIEL PRZEDSZKOLA- ORGAN PROWADZĄCY/ Pedagog, Specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Licencjonowany Terapeuta i Praktyk Metody A. A. Tomatisa oraz INPP POLSKA
Wykształcenie:
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku (1999 rok), kierunek: Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza.
  • Studia podyplomowe – Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie (2001 rok), wydział: Rewalidacji i Resocjalizacji, kierunek: Tyflopedagogika.
  • Studium Pomocy Rodzinie z Dzieckiem Autystycznym w Białymstoku (2002 rok).
  • Studia podyplomowe – Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, wydział: Rewalidacji i Resocjalizacji – Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dzieci.
  •  Centrum Audio-Psycho-Fonologii „ESPACE” prowadzony przez Małgorzatę Szurlej: Roczny Kurs Nadający Tytuł Terapeuty A. A Tomatisa / Uprawniający do prowadzenia terapii z zakresu stymulacji audio-psycho lingwistycznej metodą Alfreda A. Tomatisa.
  •  THE INSTITUTE FOR NEURO-PHYSIOLOGICAL PSYCHOLOGYS 2014/2016 Organizowany przez INPP POLSKA: Roczny Kurs Nadający Tytuł Licencjonowanego Terapeuty/ Uprawniający do prowadzenia diagnoz indywidualnych i terapii.
Przebieg pracy zawodowej:
  • Od 2000 roku specjalistyczne działania dotyczące diagnozy, terapii oraz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. 
  • Od 2010 roku prywatny gabinet prowadzący trening słuchowy A.A. Tomatisa w Białymstoku oraz inne metody wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.  
  • Od 2012 roku Organ zarządzający i prowadzący Niepubliczne Przedszkole „Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam dodatkowe kursy i szkolenia tj.
  • Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska).
  • Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (warsztat, Centrum Metody Krakowskiej).
  • Teoria Umysłu, Centralna koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób z autyzmem i Zespołem Aspergera (Fundacja Prodeste, Opole).
  • Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – wg integracji odruchów dr Sally Goddard. – Instytut Neurofizjologii i Psychologii Polska , szkolenie prowadzone przez Renatę Borowiecką.
  • Nowe techniki diagnozy i terapii w zaburzeniach funkcji wzrokowych i słuchowych u dzieci z dysleksją, „Dobra Kadra” Warszawa.
  • Rozwój emocjonalny oraz kształtowanie poczucia tożsamości, Warszawa.
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – kurs prowadzony przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku.
  • Szkolenie I stopnia w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej w Warszawie prowadzony przez Małgorzatę Kargę.
  • Metody alternatywne i wspomagające komunikację językową z osobami niemówiącymi systemem znakowo-obrazkowym – PIKTOGRAMY – kurs prowadzony przez Marię Podeszewką – Mateńko (Szczecin).
  • Szkolenie z pracy Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne I i II stopień – prof. Marta Bogdanowicz.
  • Konstruowanie Indywidualnych Programów Terapeutyczno – Opiekuńczych – prowadzone przez Bożenę Kisiel i Alicję Wilkołazką.
  • Centrum Szkoleniowe KLANZA: W trzy dni dookoła świata – pedagogika zabawy w pracy z osobami z upośledzeniem umysłowym. Metody aktywizujące w pracy z grupą.
  • I poziom Makaton – Program Rozwoju Komunikacji – prowadziła Bogusława Kaczmarek – międzynarodowy tutor MAKATONU.
  • Kurs prowadzony przez Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Rozwoju Porozumiewania w Kwidzynie (drM.Grycman): Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – stopień I, II
  • Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka – Gdańsk. Szkolenie dotyczące terapii behawioralnej dzieci i młodzieży z autyzmem.
  • Rozwijanie zachowań społecznych u dzieci.
  • Szkolenie dotyczące wprowadzania nowych technologii Fast For Word.
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna.
oraz wiele innych szkoleń jak również uczestnictwo w konferencjach międzynarodowych.
Dyrektor Przedszkola / Oligofrenopedagog, Pedagog specjalny, Terapeuta Ręki, Nauczyciel Wychowania Przedszkolnego 
Wykształcenie:
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; specjalność: Pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie z pedagogiką wczesnoszkolną; studia licencjackie
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie; specjalność: Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie; studia magisterskie
  • Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi; specjalność: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; studia podyplomowe
  • Centrum Kształcenia w Warszawie 70- godzinny Kurs Nadający Tytuł Terapeuty w Zakresie Programu „Diagnoza i terapia funkcji wzrokowych  IMPULS- SYSTEM” /Uprawniający do prowadzenia diagnozy i terapii funkcji wzrokowych.
  • Centrum Kształcenia w Warszawie 160- godzinny Kurs Nadający Tytuł Terapeuty Ręki/ Uprawniający do prowadzenia diagnozy i terapii ręki oraz sprawności grafomotorycznych u dzieci, korekcji nieprawidłowego chwytu pisarskiego.
Przebieg pracy zawodowej:
  • Od 2011 roku Praca z dziećmi z zaburzeniami rozwoju w różnych grupach wiekowych/ prowadzenie specjalistycznych działań dotyczących terapii oraz wspierania rozwoju.
  •  Od 2012 roku oligofrenopedagog, pedagog specjalny, nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia, kursy, tj.:
  • Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Synapsis)
  • Teoria Umysłu, Centralna Koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób z autyzmem i Zespołem Aspergera (Fundacja Prodeste, Opole),
  • Budowanie relacji w przedszkolu i szkole (szkolenie)
  • TUS w indywidualnej pracy terapeutycznej ( szkolenie)
  • TUS dla Dzieci z Autyzmem i Zespołem Aspergera ( szkolenie)
  • TUS a praca nad emocjami ( szkolenie)
  • Trener TUS kontra rzeczywistość( szkolenie)
  • Jak rozpocząć przygodę z TUS? ( szkolenie)
  • Symultaniczno- sekwencyjna nauka czytania ® (Centrum Metody Krakowskiej, Warszawa)
  • Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska)
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Bazującego na pracy Weroniki Sherborne (Białystok)
  • Dziecięca matematyka w przedszkolu. O tym, jak należy postępować, aby dzieci odnosiły sukcesy i rozwijały swoje uzdolnienia matematyczne (Warszawa)
  • Wychowanie przez sztukę XXIV seminarium (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, Białystok)
  • Zabawa inspirująca rozwój (Przylądek Dobrej Nadziei)
  • Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Białystok)
  • Wychowanie przez sztukę (wyd. Nowa Era)
  • Instrumenty perkusyjne w edukacji muzycznej dziecka (ODM Metris)
  • Dzieci lubią niebieskie migdały, czyli roztargnienie jako źródło kreatywności (Białystok)
  • Wspomaganie dziecka w rozwijaniu mowy i myślenia (MODM, Białystok)
  • Nowe wiersze i opowiadania do kreślenia i składania- wiosna- lato- wybrane elementy kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej (Klanza, Białystok)
  • Wspomaganie dziecka w rozwijaniu mowy i myślenia- rodzaje zajęć, wskazówki metodyczne (MODM,Białystok)
  • Rozwijanie myślenia matematycznego u dzieci w wieku przedszkolnym (MODM,Białystok)
  • Matematyka użyteczna w życiu codziennym. Matematyka w święta i od święta (Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta, Białystok)
  • Logopedia w integracji z ruchem (MODM, Białystok),
  • Neurodydaktyczne możliwości wspomagania rozwoju dziecka (Niepubliczny Instytut kształcenia Nauczycieli Wydawnictwa Edukacyjnego)
  • Innowacja pedagogiczna- formalne oraz merytoryczne aspekty jej formułowania (MODM, Białystok)
  • Kształcenie na odległość w przedszkolu. Praktyczne sposoby realizacji nowych zdań nauczyciela (szkolenie)
  • Praca zdalna z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi mobilnych dla przedszkola (Livekid)
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna
  •  Liczne warsztaty, szkolenia WDN.
Wykształcenie:
  • Studia magisterskie na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku, kierunek: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza.
  • Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie. Studia magisterskie, specjalność: psychologia kliniczna.
  • Kurs Kwalifikacyjny – Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku z zakresu oligofrenopedagogiki.
Przebieg pracy zawodowej:
Od 2004 roku wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży, poprzedzone indywidualną diagnozę możliwości dziecka, realizowane w ścisłej współpracy z jego rodziną.

Ukończyłam szkolenia, kursy tj.: 
  • Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Synapsis)
  • Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska).
  • Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (warsztat, Centrum Metody Krakowskiej).
  • „Boję się mówić!-Mutyzm, fobia społeczna-diagnoza i terapia” (Poza Schematami, Warszawa)
  • Neurodydaktyczne możliwości wspomagania rozwoju dziecka (Niepubliczny Instytut kształcenia Nauczycieli Wydawnictwa Edukacyjnego).
  • Jeśli nie Zespół Aspergera, to co? (konferencja dotycząca kryteriów diagnostycznych DSM V – Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej Dzieci, Młodzieży i Rodzin, Gdańsk).
  • Kompleksowy model pracy z dzieckiem z ADHD w ramach programu „Ułatwiamy Życie z Nadpobudliwością” (warsztat – Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa – Terapia i Diagnoza ADHD, SWPS).
  • Mapy myśli i inne kreatywne metody pracy z dzieckiem i młodzieżą z ADHD (warsztat – Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa – Terapia i Diagnoza ADHD, SWPS).
  • Teoria Umysłu, Centralna koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób z autyzmem i Zespołem Aspergera (Fundacja Prodeste, Opole).
  • Terapia grupowa osób z Zespołem Aspergera o charakterze Treningu Umiejętności Społecznych w modelu kognitywnym (Fundacja Prodeste, Opole).
  • Trening Umiejętności Społecznych („Synapsis” Warszawa).
  • Rozwój emocjonalny oraz kształtowanie się poczucia tożsamości u osób z autyzmem („Synapsis” Warszawa).
  • W trzy dni dookoła świata – pedagogika zabawy w pracy z osobami z upośledzeniem umysłowym (Klanza Białystok).
  • Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej (CEN Białystok).
  • Kurs prowadzony przez Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Rozwoju Porozumiewania w Kwidzynie (drM.Grycman): Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – stopień I, II, III.
  • Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem. Rozwijanie zachowań społecznych u dzieci z zaburzeniem autystycznym (Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka Gdańsk).
  • Kinezjologia edukacyjna Gimnastyka mózgu autorstwa Paula i Gail Dennison (ODN Białystok).
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (Gdańsk).
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna.
oraz wiele innych szkoleń jak również uczestnictwo w konferencjach międzynarodowych.
Wykształcenie:
  • Uniwersytet w Białymstoku; Wydział Pedagogiki i Psychologii, Specjalność – Pedagogika Integracyjna Edukacji Elementarnej; studia magisterskie.
  • Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny Arteterapii i Terapii Zajęciowej, Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstoku.
  • Szkoła Policealna nr 2 Pracowników Medycznych i Społecznych w Białymstoku, kierunek Terapia Zajęciowa, tryb dzienny.
  • Arteterapia i Terapia Zajęciowa w zakresie prowadzenia zajęć, organizacji i kierowania grupami terapeutycznymi, WSFiZ Białystok; studia podyplomowe.
  • Studia podyplomowe z Logopedii na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku.
  • Szkolenie trenerskie 1 stopnia do prowadzenia zajęć metodą „Sensoplastyka – Plastyka Sensoryczna”.
Przebieg pracy zawodowej:
  • W 2011 roku nauczyciel w oddziale przedszkolnym Szkoły Podstawowej w Białymstoku.
  •  W 2012 roku prowadzenie zajęć na Uniwersytecie w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego.
  • Od 2012 roku nauczyciel, logopeda w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia, kursy tj.:
  • “Kocham czytać – wczesna nauka czytania” (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska) (Warszawa)
  • “Metoda Ruchu Rozwijającego Bazującego na pracy Weroniki Sherborne” (Białystok)
  • “Metoda Krakowska w przedszkolu” (Warszawa)
  • “Dziecięca matematyka w przedszkolu. O tym, jak należy postępować, aby dzieci odnosiły sukcesy i rozwijały swoje uzdolnienia matematyczne” (Warszawa)
  • “Wstęp do sensoplastyki, plastyka sensoryczna dla dzieci od 0 do 100 lat”(Białystok)
  • “Logorytmika- ruch słuch słowo” (ProCentrum Warszawa)
  • “Wychowanie przez sztukę – XIV edycja seminarium dla nauczycieli” (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Białymstoku)
  • “Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci 5-6 letnich” (MODM Białystok)
  • “Organizacja pracy nauczyciela w kontekście realizacji podstawy programowej” (MODM Białystok)
  • “Aktywne słuchanie muzyki” (MODM Białystok),
  • “Metoda Dobrego Startu jako sposób na stymulowanie rozwoju psychomotorycznego dzieci” (MODM Białystok)
  • “Dokumentowanie pracy zespołów ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Tworzenie Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz Programu Działań Wspierających” (CEN Białystok)
  • “Różnorodne metody i formy pracy z uczniem” (MODM Białystok)
  • “Jak napisać Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny” (CEN Białystok)
  • “Sporządzanie informacji dla rodziców o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole” (MODM Białystok)
  • “Sensodydaktyka w przedszkolu” (MODM Białystok)
  • “ABC metodyki wychowania przedszkolnego” (MODM Białystok)
  • “Dokumentowanie pracy nauczyciela przedszkola” (MODM Białystok)
  • “Zmiany w podstawie programowej w nadchodzącym roku” (MODM Białystok)
  • “Afazja- przyczyny, diagnoza, terapia” (Białystok)
  • “PSJ- pozycja spoczynkowa języka” (Niepubliczna Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna Rozwiń Skrzydła, Białystok)
  • “Terapia sygmatyzmu bocznego” (Białystok)
  • “Terapia sygmatyzmu międzyzębowego” (Białystok)
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna
Wykształcenie:
  • Studia magisterskie na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku, kierunek: Filologia polska.
  • Cykl kształcenia pedagogicznego w Centrum Edukacji Nauczycieli przy Uniwersytecie w Białymstoku.
  • Studia podyplomowe z Edukacji Elementarnej na Uniwersytecie w Białymstoku; Wydział Pedagogiki i Psychologii.
  • Studia podyplomowe z Logopedii na Uniwersytecie w Białymstoku; Wydział Filologiczny.
Przebieg pracy zawodowej:
  • Od 2009 roku zatrudniona na stanowisku dziennikarz/prezenter w lokalnej rozgłośni radiowej. Redagowanie materiałów radiowych i przygotowanie ich do emisji, czytanie serwisów informacyjnych na antenie oraz prowadzenie audycji i słuchowisk.
  •  W latach 2011-2012 praca z dziećmi w różnych grupach wiekowych.
  •  Od 2012 roku nauczyciel, logopeda w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku.
 Ukończyłam szkolenia, kursy, tj.: 
  • „Terapia dziecka z autyzmem”(Wrocław) Kurs
  • „Instruktor Terapii Zajęciowej” (Warszawa) Kurs
  • „ Afazja- przyczyny, diagnoza, terapia” Szkolenie
  • „LogoSensoryka” Szkolenie
  • „Oddychanie przez usta, a pionizacja języka” Szkolenie
  • Terapia sygmatyzmu bocznego (Białystok)
  • Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska)
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania (Warszawa)
  • Instrumenty perkusyjne w edukacji muzycznej dziecka (Białystok)
  • Diagnoza i kompleksowa terapia dziecka z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego APD (Białystok)
  • Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Białystok)
  • Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI)-diagnoza i terapia (Warszawa)
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Bazującego na pracy Weroniki Sherborne (Białystok)
  • Metoda Krakowska w przedszkolu (Warszawa) 
  • Rozwijanie mowy dziecka w powiązaniu z ćwiczeniami logopedycznymi (Białystok)
  • Dzieci lubią niebieskie migdały, czyli roztargnienie jako źródło kreatywności (Białystok)
  • Dziecięca matematyka w przedszkolu. O tym, jak należy postępować, aby dzieci odnosiły sukcesy i rozwijały swoje uzdolnienia matematyczne (Warszawa)
  • Nowe wiersze i opowiadania do kreślenia i składania- wiosna- lato- wybrane elementy kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej (Klanza, Białystok)
  • Arteterapia (MODM, Białystok)
  • Edukacja prozdrowotna rodziców i dzieci jako metoda przeciwdziałania chorobom jamy ustnej (UMB Białystok)
  • Wspomaganie dziecka w rozwijaniu mowy i myślenia (MODM, Białystok),
  • Rozwijanie myślenia matematycznego u dzieci w wieku przedszkolnym (MODM,Białystok)
  • Wspomaganie dziecka w rozwijaniu mowy i myślenia- rodzaje zajęć, wskazówki metodyczne (MODM,Białystok),
  • Innowacja pedagogiczna- formalne oraz merytoryczne aspekty jej formułowania (MODM, Białystok),
  • Logopedia w integracji z ruchem (MODM Białystok),
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna z zakresu BLS (Białystok)
  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia – diagnoza pedagogiczna (CEN Białystok),
  • Tworzenie środowiska przyjaznego uczniom ze spektrum autyzmu (CEN Białystok),
  • Wpływ zaburzeń ze spektrum autyzmu na proces edukacji (CEN Białystok),
  • Emisja głosu (Białystok),
  • Co prezenter wiedzieć powinien, zanim zapali się czerwona lampka (Białystok),
  • Animacje radiowe (Białystok),
  • Formatowanie muzyczne radia (Białystok),
oraz inne warsztaty i konferencje.
Wykształcenie:
 
  • Logopedia z Fonoaudiologią studia I Stopnia- Uniwersytet Medyczny w Białymstoku.
  • Pedagogika Specjalność Logopedia studia II stopnia (w trakcie)- Uczelnia Społeczno- Medyczna w Warszawie.

 Przebieg pracy zawodowej:

  • Doświadczenie zdobywałam pracując w przedszkolach ogólnodostępnych i przedszkolu terapeutycznym. 

 Ukończyłam dodatkowe kursy i szkolenia tj.:

  • Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z Autyzmem. Magdalena Tarnawska, Białystok.
  • Terapia małego dziecka z ASD- Joanna Pałasz, Warszawa
  • Terapia mięśniowa strefy orofacjalnej- masaż logopedyczny, ćwiczenia języka, warg, połykanie.
  • PECS Poziom I.
  • Werbogesty- Od gestu do słowa i bedzie rozmowa. Agata Bojarska
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopień. Diagnoza-terapia-masaż.
  • Procentrum, Warszawa 
  • Zespół Aspergera strategie pracy terapeutycznej.
  • Zabawy indywidualne i grupowe kamieniem milowym w rozwoju komunikacji u dzieci z ASD.
  • Trening jedzenia. Fundacja Pomoc Autyzm.
  • Autyzm w praktyce logopedycznej- wskazówki do diagnozy i terapii.
  • AAC- Alternatywne i wspomagające sposoby komunikacji. 
  • SMURF strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów. Danuta Pluta-Wojciechowska, Warszawa
  • Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem. Synapsis,
  • Praksja oralna i kinestezja artykulacyjna. Główne trudności i postępowanie terapeutyczne. 
  • Opóźniony rozwój mowy- rozwiazania praktyczne. Aleksandra Rosińska 
  • Uczeń ze spektrum Autyzmu na zajęciach rewalidacyjnych u logopedy.
  •  Połykanie i pozycja spoczynkowa języka jako fundament terapii logopedycznej.
  •  Analiza złożonych przypadków logopedycznych- diagnoza i postępowanie terapeutyczne. Katarzyna Szłapa
  •  Terapia dziecka w wieku przedszkolnym z niedokształceniem mowy o typie afazji (afazja motoryczna),
  • Logorytmika- Ruch Słuch Słowo. Procentrum. Warszawa
  • Diagnoza logopedyczna w przedszkolu,
  • Terapia logopedyczna w przedszkolu,
  • Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z elementami neurologopedii. Diagnoza i terapia logopedyczna wybranych wad wymowy z elementami neurologopedii. Opóźniony rozwój mowy czy może afazja. Diagnoza ORM i afazji z uwzględnieniem stymulacji lewej półkuli mózgu. 
  • Seplenienie boczne- diagnoza i metody korekcji,
  • Rotacyzm- metodyka postępowania logopedycznego,
  • Ankyloglosja- krótkie wędzidełko języka,
  • Seplenienie międzyzębowe- diagnoza, metody korekcji i terapia,
  • Mowa bezdźwięczna- metodyka postępowania logopedycznego.

 

Wykształcenie:
  • Uczelnia Nauk Społecznych, Łódź, specjalność: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu, studia podyplomowe.
  • Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku, specjalność: oligofrenopedagogika, studia podyplomowe.
  • Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, specjalność: Pedagogika Wczesnoszkolna z Przedszkolną, studia licencjackie.
  • Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, specjalność: Pedagogika Opiekuńczo – Wychowawcza, studia magisterskie.
Przebieg pracy zawodowej:
Od 2013 roku prowadzenie urodzin oraz animacja czasu wolnego dla dzieci: zajęcia sportowe, plastyczne, muzyczne oraz specjalne animacje dostosowane do rodzaju organizowanej uroczystości.
Ukończyłam szkolenia, kursy, tj.:
  • Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Synapsis),
  • Co robić gdy dziecko ma problemy sensoryczne? (Synapsis),
  • Specyfika pracy z dzieckiem i rodziną marginalizowaną (Szansa),
  • Gotowość dziecka do podjęcia nauki w szkole (MODM),
  • Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
  • Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania  (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
  • Metoda Ruchu Rozwijającego bazująca na pracy Weroniki Sherborne (Istopień – CEN),
  • Gry i zabawy twórcze rozwijające umiejętności językowe uczniów klas początkowych (MODM Białystok),
  • Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? – rola komunikacji w pracy z dzieckiem młodszym (CPSD Sopot),
  • Wiosenne prace plastyczne (MODM),
  • Całościowe zaburzenia rozwoju – kurs doskonalący (MODM),
  • Metodyka zajęć ruchowych w przedszkolu (MODM),
  • Matematyka Najmłodszego Przedszkolaka (MODM),
  • Dziecięca matematyka w przedszkolu (Warszawa),
  • XVIII edycja warsztatów Wychowanie przez Sztukę „KO-RESPONDENCJA. Na styku sztuk” (Białystok),
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Wykształcenie:

  • Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Wczesnoszkolna z Przedszkolną, studia licencjackie.
  •  Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Przedszkolna, studia magisterskie.
  •  Uczelnia Nauk Społecznych, Łódź, specjalność: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu, studia podyplomowe.

Przebieg pracy zawodowej:

W latach 2010 – 2011 pomoc nauczyciela w przedszkolu publicznym, w latach 2011- 2013 nauczyciel – wychowawca w przedszkolu niepublicznym. 

Od 2014 – nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu Wyspa w Białymstoku.

  • Kurs Pediatryczny z zakresu pierwszej pomocy dzieciom
  • Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
  •  Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne (I stopień – CEN),
  • ADHD – jak rozpoznać, jak pomagać
  • Afazja – przyczyny, diagnoza, terapia
  • Jak mówić do dzieci i młodzieży z autyzmem żeby nas słuchały
  •  Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach kryzysowych
  • Motywująca pochwała, konstruktywn krytyka (w pracy nauczyciela, pedagoda i terapeuty)
  • Myślenie krytyczne jako niezbędna kompetencja XVI wiek
  • Pierwsza Pomoc Przedmedyczna

Wykształcenie:
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Filologia polska, specjalność nauczycielska w zakresie j. polskiego i wiedzy o kulturze, studia licencjackie.
  •  Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, studia magisterskie.
  • Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe.
  • Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych (Filia ISP w Białymstoku), Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, studia podyplomowe
Przebieg pracy zawodowej:
Nauczyciel, pedagog specjalny w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku
Ukończyłam kursy, szkolenia, tj.:
  • “Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania”
  • “Kurs podstawowy stopnia I w zakresie Ruchu Rozwijającego bazującego na metodzie Weroniki Sherborne”
  • “Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym  i wczesnoszkolnym” 
  • Kurs pierwszej pomocy
  • “Jak wzbudzić większe zainteresowanie i zapał u dzieci wykorzystując do tego sprawdzone techniki  ruchowe i taneczne” 
  • “Komunikacja z rodzicami – najważniejsze aspekty w budowaniu dobrej relacji nauczyciel-rodzic”
  • “Trudny uczeń – Jak sobie z nim poradzić? Praktyczne metody i triki” 
  •  “ASTRA inspiruje, czyli jak pokolorować świat dziecka”
  • “Wprowadzenie do zagadnień związanych z etiologią, systematyką i objawami autystycznymi”
  • “Asertywność w pracy nauczyciela” 
  • “Wykorzystanie różnych technik plastycznych w edukacji początkowej” 
  • “Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka (w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty) 
  •  Warsztaty Trelelele ukulele “Piosenki na dwa akordy” (Akademia Bambidu)
  • Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Wykształcenie:
  • Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Pedagogika Rewalidacyjna, studia magisterskie
  • Instytut Studiów Podyplomowych w Białymstoku, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe
Przebieg pracy zawodowej:
  • Od 2011 roku, pracuję w zawodzie pedagoga specjalnego oraz terapeuty integracji sensorycznej. Doświadczenie zdobywałam w szkołach, przedszkolach integracyjnych oraz Poradniach Psychologiczno- Pedagogicznych w Warszawie. Od 2018 roku pracuję na stanowisku pedagoga oraz terapeuty integracji sensorycznej w Niepublicznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej “Rozwiń Skrzydła” w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia i kursy tj.:
  • Kurs I i II stopnia integracji sensorycznej “Promyk Słońca” we Wrocławiu
  • kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki
  • Warsztaty “Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania” prof. Jagody Cieszyńskiej (Centrum Metody Krakowskiej)
  • Program Rozwoju Komunikacji MAKATON
  • “Diagnoza i terapia wad wymowy”
  • “Terapia neurobiologiczna”
  • Terapia ręki I i II stopień
  • Bateria testów czytania IBE
  • Współpraca z rodzicami dzieci niepełnosprawnych
  • Wspieranie rozwoju Integracji Sensorycznej w warunkach przedszkolnych i domowych
  • Holistyczne usprawnianie osób z wadami i zaburzeniami mowy i wymowy
  • Masaż logopedyczny od podstaw- podejście praktyczne
  • Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego- KORP
  • Kart Oceny Gotowości Szkolnej- KOGS
  • Karta Oceny Zachowania i Emocji- KOZE
  • kurs I stopnia terapia NeuroTaktylna
  • Bilateralna Integracja Program Szkolny
  • szkolenie z treningu słuchowego Neuroflow
Wykształcenie:
  • Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii , Kierunek Pedagogika Wczesnoszkolna.
  • Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych Inter – Lingua, Studia zaoczne o specjalności – język angielski w Białymstoku.
Przebieg pracy zawodowej:
W latach 2005 – 2010 nauczyciel nauczania przedszkolnego w Londynie. W 2006-2008 roku – nauczyciel klas 1-3 w polskiej szkole sobotniej w Londynie. Od 2010 roku nauczyciel w przedszkolu samorządowym w Białymstoku.Ukończyłam szkolenia, kursy tj.:
JĘZYKI OBCE :
  • 2001-2003 – The Golders Green School of English, London, pre-intermediate, intermediate, upper-intermediate, advanced English.
  • 2002 – University of Cambridge, First Certificate in English.
  • 2003-2004 – Lite, London Institute of Technology and English-advance English.
INNE SZKOLENIA :
  • „Zabawy ruchowe z językiem angielskim na każdą porę dnia”  MAC
  • „Wychowanie przez sztukę” – XXVIII seminarium dla nauczycieli – Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina Filia w Białymstoku
  • „Stymulowanie kreatywnego myślenia czyli rzecz o rozwijaniu zdolności twórczych dzieci”  – MODM Białystok
  • „I love Boo – zabawy utrwalające poznane słownictwo”  – MAC
  • „Kompetencje kluczowe w wychowaniu przedszkolnym” – MAC
  • „I love Boo – warsztaty z I love Boo – cz.4”  – Mac
  • „Max is cold – wprowadzenie słownictwa związanego z porą roku
  • „Widzenie – rozwój, zaburzenia i ćwiczenia dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” – Akademia Ćwiczę Oko
  • „I love Boo – Porozmawiajmy o emocjach – cz.6 – MAC
  • „Pozytywna Dyscyplina w edukacji przedszkolnej”  – liveKid
  • „Budowanie poczucia własnej wartości jako baza do rozwoju kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym” – Klett
  • „Jak pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu? Zespół Aspergera, spektrum autyzmu – okiem psychologa i nauczyciela” – PWN
  • „Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka (w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty)” – Strefa Wsparcia Pedagoga
  • „Wykorzystanie różnych technik plastycznych w edukacji początkowej” (01.04.2020) – Strefa Wsparcia Pedagoga
  • „Be happy – nowy cykl do nauki języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej”  – MAC
  • „How to use Classroom Presentation Tools for virtual learning”  – Oxford University Press
  • „Out of the box III – in the house edition. Język angielski dla przedszkolaków”  – Nowa Era
  • „Jak mówić do młodych ze spektrum żeby słuchali? – Strefa Wsparcia Pedagoga
  • „Afazja – przyczyny, diagnoza, terapia” – Strefa Wsparcia Pedagoga
  • „ADHD – jak rozpoznać, jak pomagać?”  – Strefa Wsparcia Pedagoga
  • „Zaburzenia mowy u dzieci – profilaktyka i terapia logopedyczna”  – liveKid
  • „Wyzwania nauczyciela przedszkolnego w nauce języka angielskiego on-line” – Flip Fliop Edu
  • „Oxford Poland Online Coference – be closer to new trends in teaching” – Oxford University Press
  • „Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach kryzysowych? – Strefa Wsparcia Pedagoga
  • „Coś z niczego, czyli jak być kreatywnym nauczycielem edukacji przedszkolnej”  – Samsung Cyfroffy Kontakt
  • „Zabawy ruchowe z językiem angielskim na każdą porę dnia” – MAC
  • Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska).
  • Neurodydaktyczne możliwości wspomagania rozwoju dziecka (Niepubliczny Instytut kształcenia Nauczycieli Wydawnictwa Edukacyjnego).
  • I ty możesz uratować życie – kurs udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej w nagłych stanach zagrożenia zdrowia i życia.
  • Szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i Higieny Pracy.
  • Wychowanie przez sztukę – Jesienne fascynacje artystyczne.
  • Bajkoterapia – rola tekstu literackiego w rozwijaniu osobowości i kształtowaniu postaw u dzieci.
  • Diagnoza – jak poznać kompetencje ucznia i monitorować jego rozwój w kluczowych obszarach.
  • Kurs ratowania życia (Londyn 2008).
  • Ochrona dziecka (Londyn 2005).
  • Zapobieganie sytuacjom konfliktowym (Londyn 2009).
  • Zasady Żywieniowe (Londyn 2009).
  • Pediatryczny kurs pierwszej pomocy (Londyn 2007).

Wykształcenie:

  • Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Studia II stopnia, Pedagogika wczesnoszkolna.
  • Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Studia I stopnia, Pedagogika przedszkolna z edukacją początkową

Przebieg pracy zawodowej:
Od roku 2014 nauczyciel nauczania zintegrowanego w Szkole Podstawowej w Gródku. Od 2016 roku nauczyciel wychowania przedszkolnego w Przedszkolu Niepublicznym nr 1 w Białymstoku. Od 2019 roku nauczyciel w Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku.

Ukończyłam Kursy, szkolenia, tj.:

  • Metoda Ruchu Rozwijającego Kurs I stopnia Eduko,
  • Logorytmika dla smyka Cognitus,
  • Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania Centrum Metody Krakowskiej,
  • Matematyka Sensoryczna,
  • „Programowanie i robotyka w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”-szkolenie podnoszące kompetencje cyfrowe, Edusence,
  • Piosenka i Ruch wg Marii Tomaszewskiej Edumuz,
  • Matematyka w przedszkolu – rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym CEN,
  • Myślenie krytyczne jai niezbędna kompetencja XXI w. Nowa Era,
  • Afazja – przyczyny, diagnoza Strefa Wsparcia Pedagoga,
  • ADHD – jak rozpoznać jak pomagać Strefa Wsparcia Pedagoga,
  • „Programowanie i robotyka w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”-szkolenie podnoszące kompetencje cyfrowe, Edusence,
  • Warsztaty jak wzbudzić większe zainteresowanie i zapał u dzieci wykorzystując techniki ruchowe i taneczne,
  • „Instrumenty perkusyjne w edukacji muzycznej dziecka”- warsztat metodyczny,
  • LEGO EV3 – szkolenie, programowanie robotów,
  • „Emocje w życiu przedszkolaka, czyli jak mam nazwać to co czuję?”- szkolenie,
  • „Wesołe stopy – zabawy zapobiegające płaskostopiu” – szkolenie,
  • Opinia nauczyciela o dziecku na potrzeby diagnozy- co obserwować, jak pisać?,
  • XV Edycja Warsztatów wychowania przez sztukę Filia Uniwersytety Muzycznego w Białymstoku – „Muzyka jest wszędzie”,
  • „iPad w przedszkolu” – cykl szkoleń WDN,
  • „Kraina muzyki” – szkolenie z programu część pierwsza,
  • Integracja dla edukacji – wsparcie nauczyciela w pracy z dzieckiem z dysfunkcjami w placówce ogólnodostępnej – konferencja,
  • Algorytm postępowania specjalistów w zakresie skutecznego, przeciwdziałania przemocy w rodzinie – warsztat umiejętności,
  • „Ocenienie kształtujące jako szkolny dialog” – szkolenie,
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – WDN,
  • Skuteczna komunikacja w szkole – WDN,
  • „Jak przygotować dziecko do szkoły” – szkolenie,
  • „Pierwsza pomoc przedmedyczna” – kurs,
  • „Metoda projektu w edukacji przedszkolnej” – kurs, MODM Białystok,
  • „Wykorzystanie klocków Lego w edukacji dzieci przedszkolnych” – programowanie robotów – szkolenie.
Wykształcenie:
  • Państwowe Liceum Plastyczne im. Artura Grottgera w Supraślu, tytuł zawodowy – plastyk.
  • Uniwersytet w Białymstoku, wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Przedszkolna z Edukacją Początkową, studia licencjackie.
  • Uniwersytet w Białymstoku, wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Wczesnoszkolna, studia magisterskie.

Przebieg pracy zawodowej:


Od 2011 roku animator zabaw w centrum zabaw dziecięcych. Od roku 2012 pomoc nauczyciela wychowania przedszkolnego, od roku 2014 nauczyciel wychowania przedszkolnego w niepublicznym przedszkolu w Białymstoku. Od 2016 roku nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku.

Ukończyłam kursy, szkolenia, tj.:

  • „Kocham czytać – wczesna nauka czytania” (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
  • „Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania” (Centrum Metody Krakowskiej, Lublin),
  • „ Logorytmika – ruch, słuch, słowo” (Procentrum, Białystok),
  • „Rytm – ruch – mowa czyli zabawy logorytmiczne na cztery pory roku” (Metris, Białystok),
  • „Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne” (warsztat I stopnia-25godzin) (Pracownia Psychologiczna Konstrukt, Białystok),
  • „Wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Cele, zadania i wyzwanie wspólczesnej edykacji.” (Nowa Era, Białystok),
  • „ Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batti Strauss” (Iskra, Lublin),
  • „Kolorowy start, czyli jak wspierać rozwój dziecka” (MAC, Białystok),
  • „Wesołe stopy – zabawy zapobiegające płaskostopiu” – szkolenie (MODM Białystok)
  • „Metoda projektu w edukacji przedszkolnej” – kurs, MODM Białystok,
  • „Jak wzbudzić większe zainteresowanie i zapał u dzieci wykorzystując do tego sprawdzone techniki ruchowe i taneczne” (Paaro, Białystok),
  • „ Instrumenty perkusyjne w edukacji dziecka” (Metris, Białystok),
  • „Kraina muzyki” (szkolenie dla nauczycieli, Białystok),
  • „Pierwsza pomoc przedmedyczna” (kurs, Białystok).
  • Szkolenie pt.: “ASTRA inspiruje, czyli jak pokolorować świat dziecka.” (ASTRA S.A.
  • Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online. Kurs e-learning dla profesjonalistów (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę)
  • Warsztaty Trelelele ukulele “Piosenki na dwa akordy” dla rodziców i nauczycieli (Akademia Bambidu)
  • Szkolenie Matematyka Sensoryczna (organizator Edumuz)
  • Matematyka w przedszkolu – rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym (CEN)
  • Piosenka i Ruch według Marii Tomaszewskiej (Edumuz)
  • XV Edycja Warsztatów wychowania przez sztukę Filia Uniwersytety Muzycznego w Białymstoku – „Muzyka jest wszędzie”
  • Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Wykształcenie:
  • Uniwersytet w Białymstoku; Wydział Pedagogiki i Psychologii (2011 rok); specjalność – pedagogika integracyjna edukacji elementarnej.
  • Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny Arteterapii i terapii zajęciowej (2011 – 2013).
  • Arteterapia i Terapia Zajęciowa w zakresie prowadzenia zajęć, organizacji i kierowania grupami terapeutycznymi, WSFiZ Białystok (2014 rok) – studia podyplomowe.
  • Kurs kwalifikacyjny z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku – 2018).
  • Szkolenie trenerskie I stopnia do prowadzenia zajęć metodą Sensoplastyka® ( Inkubator Inspiracji – Pracownia Twórczej Edukacji i Rozwoju)
Przebieg pracy zawodowej:
W latach 2011 – 2012 nauczyciel – wychowawca oddziału przedszkolnego dzieci 6 – letnich w Szkole Podstawowej. Od 2012 roku nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku. 

Ukończyłam szkolenia, kursy tj.:
  • Konferencja „Kocham czytać – wczesna nauka czytania” (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
  • Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania® prof. zw. dr hab Jagody Cieszyńskiej (Centrum Metody Krakowskiej),
  • Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batii Strauss (Instytucja Szkoleniowa ISKRA),
  • Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
  • Edukacja prozdrowtona rodziców i dzieci jako metoda przeciwdziałania chorobom jamy ustnej (Uniwersytet Medyczny w Białymstoku),
  • Wspomaganie rozwoju umiejętności matematycznych dzieci 3 i 4 – letnich (MODM Białystok),
  • Koncepcja edukacji matematycznej prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – zastosowanie w grupie dzieci 5 – letnich (MODM Białystok),
  • „Dogonić własne marzenia. Wprowadzenie do pedagogiki fascynacji” (Centrum Szkoleniowe KLANZA),
  • „Metody diagnozowania gotowości szkolnej dzieci 5-6 letnich” (MODM Białystok),
  • „Jak określić potrzeby ucznia zaniedbanego środowiskowo w zakresie rodzaju pomocy i wsparcia” (CEN Białystok),
  • „Rozpoznawanie i wspomaganie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w kl. I – III” (MODM),
  • „Różnorodne metody i formy pracy z uczniem” (MODM),
  • „Sporządzanie informacji dla rodziców o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole” (MODM),
  • Wychowanie przez sztukę – XIII, XIV, XVIII, XXI, XXIII, XXIV edycja seminarium dla nauczycieli (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Białymstoku) i wiele innych.
oraz inne szkolenia w ramach WDN.
Wykształcenie:
  • Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna z przedszkolną, studia licencjackie.
  • Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna, studia magisterskie.
    Przebieg pracy zawodowej:
    Praktyki zawodowe w szkole podstawowej oraz przedszkolu publicznym. W latach 2016 – 2017 pomoc nauczyciela w przedszkolu niepublicznym. Od 2018 roku nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu „Wyspa” w Białymstoku. Konferencje i warsztaty wzbogacające warsztat pracy.
Wykształcenie:

  • Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii, studia II stopnia, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza;
  • Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii, studia I stopnia, Pedagogika wczesnoszkolna z przedszkolną;
Przebieg pracy zawodowej:
  • Od roku 2017 nauczyciel wychowania przedszkolnego w Elastycznym Przedszkolu przy WSE w Białymstoku “Orzełek”. Od roku 2019 nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku.
Ukończone szkolenia, kursy tj.:

  • “Sieć liderów ewaluacji – przedszkola: Projekt ewaluacji wewnętrznej na rok szkolny 2018/19 (część I i II)” – MODM Białystok;
  • “Ocena pracy nauczyciela i dyrektora zgodnie z aktualnymi przepisami prawa” – MAC;
  • „Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczyciela – praca nad emocjami” MODM;
  • Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej – Ratownictwo Medyczne – Maciej Kempa;
  • Warsztaty “Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania” prof. Jagody Cieszyńskiej (Centrum Metody Krakowskiej);
  • Szkolenie pt.: “ASTRA inspiruje, czyli jak pokolorować świat dziecka.” (ASTRA S.A.);
  • Szkolenia on-line
  • Aleksandra Skirgiełło – szkolenia, warsztaty, konferencje on-line:
  • “Spektrum autyzmu – wprowadzenie do zagadnień związanych z etiologia, systematyka i objawami autystycznego spektrum”;
  • “Wykorzystanie różnych technik plastycznych w edukacji początkowej (Wielkanocne warsztaty plastyczne);
  • “Asertywność w pracy nauczyciela”;
  • “Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty”;
  • “ADHD – jak rozpoznać, jak pomagać?”;
  • “Afazja – przyczyny, diagnoza, terapia”;
  • “Jak mówić do dzieci i młodzieży z autyzmem, żeby nas słuchały?”;
  • “Uczeń ze spektrum autyzmu” – Nowa Era;
  • „Emocji mam pełen dzban” jak pracować z emocjami przy wykorzystaniu muzyki. – Akademia Edukacji i Rozwoju Majki Jeżowskiej;
  • “Zaburzenia integracji sensorycznej w wieku przedszkolnym” – Famiga – Joanna Krysiak
  • Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Wykształcenie:

  • Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Nauk o Edukacji, Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, studia licencjackie
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Pedagogika Specjalna, kierunek Terapia Pedagogiczna – studia magisterskie
Przebieg pracy zawodowej:

Ukończyłam kursy i szkolenia tj:

  • Warsztaty informacyjno-praktyczne z zakresu Animacji czasu wolnego (ANIMATOR- Szkolimy Zawodowców)
  • Jak wspierać samoobsługę u dziecka ? – szkolenie online (Acentrum Szkolenia)
  • Przygotowanie ręki do funkcji pisania w ujęciu sensoryczno-motorycznym. Rola ćwiczeń aktywizujących. (Acentrum Szkolenia)
  • Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania Centrum Metody Krakowskiej.
Grupa Motylki: Pani Wiktoria, Pani Agnieszka
Grupa Biedronki: Pani Julia, Pani Kasia
Grupa Pszczółki: Pani Wiktoria
Grupa Mróweczki: Pani Zuzanna
Klasa O: Pani Magdalena