Zajęcia z programowania w przedszkolu realizowane są w ramach czesnego w małych grupach:
- W grupie wiekowej 5 i 6 -latków 1 x w TYGODNIU
Czemu służą zajęcia programowania dla dzieci?
Programując, dzieci uczą się:
- eksperymentowania poprzez swobodne poszukiwanie rozwiązań,
- kreatywności i pomysłowości – rozwijając swoją wyobraźnię,
- krytycznego podejścia do efektów pracy, dążąc do ich nieustannego udoskonalania,
- wytrwałości i cierpliwości, czekając na efekty własnej pracy, jednocześnie rozumiejąc konieczność wkładania w nią wysiłku,
- współpracy,
- rozwiązywanie problemów,
- zadawanie odpowiednich pytań,
- zbierania i porządkowania danych, określając ich rzetelność i wiarygodność,
- abstrahowania i tworzenia modeli poprzez usuwanie zbędnych informacji,
- tworzenia algorytmów – sekwencji, powtarzalności procedur i czynności,
- wykrywania i diagnozowania błędów,
- formułowania zrozumiałych komunikatów,
- określania priorytetów i wyciągania wniosków przez rozpoznawanie błędów logicznych.

Programowanie dla przedszkolaków – pierwszy krok w cyfrowy świat
Zajęcia dodatkowe z programowania dla przedszkolaków pozwalają wejść w świat logicznego myślenia, planowania i rozwiązywania problemów. To zdolności, które bez wątpienia przydadzą się w dorosłości i w przyszłej pracy. Warto przy tym zaznaczyć, że mimo poważnych rezultatów nauka odbywa się w formie zabawy, dostosowanej do wieku dzieci. Dzięki temu maluchy mogą skutecznie nauczyć się schematów i zależności, które na dalszych etapach edukacji ułatwią naukę przedmiotów ścisłych i świadome korzystanie z technologii.
Nauka programowania w przedszkolu poprzez ruch i obraz
Warto zaznaczyć, że nauka programowania w przedszkolu nie wymaga użycia komputera. Dzieci mogą poznać podstawy kodowania i algorytmiki poprzez ruch, kolory, symbole i proste polecenia. Całość odbywa się w formie interaktywnych zabaw, które pobudzają wyobraźnię, koncentrację i współpracę w grupie. Przedszkolaki uczą się przy tym, jak ważne jest precyzyjne planowanie działań i przewidywanie ich skutków – to zdolność, która bez wątpienia zaowocuje w dalszym życiu.
Podstawy programowania w przedszkolu
Jakie zdolności można rozwinąć dzięki takim zajęciom? Podstawy programowania w przedszkolu obejmują m.in. rozpoznawanie kierunków, układanie sekwencji czynności, identyfikowanie wzorów czy stosowanie ciągów przyczynowo-skutkowych. Wszystko to stanowi podstawę myślenia algorytmicznego. W starszym wieku taka wiedza naturalnie przekłada się na naukę języków programowania. To oznacza, że jest to bardzo wartościowa inwestycja w dalszy rozwój – jednocześnie dzieci uczą się podanych kompetencji bez presji, w atmosferze ciekawości i radości z odkrywania.
Nauka, która wciąga – zabawa w programowanie w przedszkolu
Zabawa w programowanie w przedszkolu to idealny sposób na rozwój kompetencji przyszłości wśród najmłodszych. Dzieci mogą np. planować trasę dla robota, wcielać się w rolę programisty, układać instrukcje z kart obrazkowych czy rozwiązywać zagadki logiczne. Takie aktywności uczą precyzji, uważności i odpowiedzialności za swoje decyzje – bez nudy i stresu.
Jedną ze stosowanych przez nas metod jest programowanie na dywanie. Takie rozwiązanie łączy ruch, myślenie i współpracę. Mata na podłodze staje się przestrzenią do tworzenia algorytmów i rozwiązywania problemów. Nauka może zatem odbywać się bez ekranów, ale z zaangażowaniem i z zastosowaniem skutecznych metod. Zapraszamy do kontaktu z naszym przedszkolem, by dowiedzieć się więcej – nie mamy wątpliwości, że nauka programowania w przedszkolu przyniesie wiele korzyści w przyszłości.