Programowanie w przedszkolu

Zajęcia z programowania w przedszkolu realizowane są w ramach czesnego w małych grupach:

  • W grupie wiekowej 5 i 6 -latków  1 x w TYGODNIU 

Czemu służą zajęcia programowania dla dzieci?

Programując, dzieci uczą się: 
  • eksperymentowania poprzez swobodne poszukiwanie rozwiązań,
  • kreatywności i pomysłowości – rozwijając swoją wyobraźnię,
  • krytycznego podejścia do efektów pracy, dążąc do ich nieustannego udoskonalania,
  • wytrwałości i cierpliwości, czekając na efekty własnej pracy, jednocześnie rozumiejąc konieczność wkładania w nią wysiłku,
  • współpracy,
  • rozwiązywanie problemów,
  • zadawanie odpowiednich pytań,
  • zbierania i porządkowania danych, określając ich rzetelność i wiarygodność,
  • abstrahowania i tworzenia modeli poprzez usuwanie zbędnych informacji,
  • tworzenia algorytmów – sekwencji, powtarzalności procedur i czynności,
  • wykrywania i diagnozowania błędów,
  • formułowania zrozumiałych komunikatów,
  • określania priorytetów i wyciągania wniosków przez rozpoznawanie błędów logicznych.

programowanie w przedszkolu dla dzieci

Programowanie dla przedszkolaków – pierwszy krok w cyfrowy świat

Zajęcia dodatkowe z programowania dla przedszkolaków pozwalają wejść w świat logicznego myślenia, planowania i rozwiązywania problemów. To zdolności, które bez wątpienia przydadzą się w dorosłości i w przyszłej pracy. Warto przy tym zaznaczyć, że mimo poważnych rezultatów nauka odbywa się w formie zabawy, dostosowanej do wieku dzieci. Dzięki temu maluchy mogą skutecznie nauczyć się schematów i zależności, które na dalszych etapach edukacji ułatwią naukę przedmiotów ścisłych i świadome korzystanie z technologii.

Nauka programowania w przedszkolu poprzez ruch i obraz

Warto zaznaczyć, że nauka programowania w przedszkolu nie wymaga użycia komputera. Dzieci mogą poznać podstawy kodowania i algorytmiki poprzez ruch, kolory, symbole i proste polecenia. Całość odbywa się w formie interaktywnych zabaw, które pobudzają wyobraźnię, koncentrację i współpracę w grupie. Przedszkolaki uczą się przy tym, jak ważne jest precyzyjne planowanie działań i przewidywanie ich skutków – to zdolność, która bez wątpienia zaowocuje w dalszym życiu.

Podstawy programowania w przedszkolu

Jakie zdolności można rozwinąć dzięki takim zajęciom? Podstawy programowania w przedszkolu obejmują m.in. rozpoznawanie kierunków, układanie sekwencji czynności, identyfikowanie wzorów czy stosowanie ciągów przyczynowo-skutkowych. Wszystko to stanowi podstawę myślenia algorytmicznego. W starszym wieku taka wiedza naturalnie przekłada się na naukę języków programowania. To oznacza, że jest to bardzo wartościowa inwestycja w dalszy rozwój – jednocześnie dzieci uczą się podanych kompetencji bez presji, w atmosferze ciekawości i radości z odkrywania.

Nauka, która wciąga – zabawa w programowanie w przedszkolu

Zabawa w programowanie w przedszkolu to idealny sposób na rozwój kompetencji przyszłości wśród najmłodszych. Dzieci mogą np. planować trasę dla robota, wcielać się w rolę programisty, układać instrukcje z kart obrazkowych czy rozwiązywać zagadki logiczne. Takie aktywności uczą precyzji, uważności i odpowiedzialności za swoje decyzje – bez nudy i stresu.

Jedną ze stosowanych przez nas metod jest programowanie na dywanie. Takie rozwiązanie łączy ruch, myślenie i współpracę. Mata na podłodze staje się przestrzenią do tworzenia algorytmów i rozwiązywania problemów. Nauka może zatem odbywać się bez ekranów, ale z zaangażowaniem i z zastosowaniem skutecznych metod. Zapraszamy do kontaktu z naszym przedszkolem, by dowiedzieć się więcej – nie mamy wątpliwości, że nauka programowania w przedszkolu przyniesie wiele korzyści w przyszłości.