Terapia prowadzona jest w ramach indywidualnej pracy z dzieckiem:
- w gabinecie terapeutycznym
- w grupie rówieśniczej
Praca pedagoga specjalnego ukierunkowana jest na: działania wspierające pracę nauczycieli, wspomaganie rozwoju dziecka mając na celu rozwijanie jego potencjału, indywidualne potrzeby, a także możliwości w ścisłej współpracy z zespołem specjalistów.
Zajęcia indywidualne z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno – pedagogiczną:
- ocena możliwości rozwojowych dziecka w ścisłej współpracy z zespołem specjalistów,
- współtworzenie i realizacja indywidualnego programu terapeutycznego,
- konsultacje z rodzicami dotyczące przebiegu terapii dziecka,
- udzielanie rodzicom dziecka wskazówek, instruktażu dotyczącego pracy w domu.
Praca w grupie przedszkolnej:
- wspomaganie dziecka w czasie zajęć grupowych-w nabywaniu nowych wiadomości i umiejętności oraz w procesie ich generalizacji,
- nauka właściwego nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych- nauka zabawy, rozwijanie umiejętności komunikacji, budowanie więzi z dziećmi,
- modelowanie zachowań dziecka i rówieśników w bieżących sytuacjach dnia codziennego- celem nauki właściwych postaw,
- wsparcie dziecka w sytuacjach dla niego nowych, trudnych i niezrozumiałych- nauka zgłaszania i wyrażania własnych potrzeb, praca nad budowaniem poczucia samodzielności, sprawczości,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości dziecka- prezentowanie mocnych stron dziecka na forum grupy, rozwijanie zainteresowań,
- w zależności od potrzeb dziecka-wprowadzanie i kontynuacja indywidualnego systemu wzmocnień,
- wspomaganie i wspieranie pracy nauczycieli poszczególnych grup w ścisłym porozumieniu z pozostałym zespołem specjalistów.