Nowatorski projekt przedszkola wykorzystujący innowacyjne formy wspierania rozwoju dziecka został opracowany i od 2012 roku jest wdrażany w życie przez grono specjalistów z dużym doświadczeniem i odpowiednim wykształceniem (współpraca m.in. z pedadogiem-terapeutą, logopedą, psychologiem). Głównym pomysłodawcą oraz inicjatorem jest właściciel przedszkola, specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci pani Beata Witkiewicz.
WŁAŚCICIEL PRZEDSZKOLA- ORGAN PROWADZĄCY/ Pedagog, Specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Licencjonowany Terapeuta i Praktyk Metody A. A. Tomatisa oraz INPP POLSKA
Wykształcenie:
Wydział Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku (1999 rok), kierunek: Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza.
Studia podyplomowe – Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie (2001 rok), wydział: Rewalidacji i Resocjalizacji, kierunek: Tyflopedagogika.
Studium Pomocy Rodzinie z Dzieckiem Autystycznym w Białymstoku (2002 rok).
Studia podyplomowe – Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, wydział: Rewalidacji i Resocjalizacji – Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dzieci.
Centrum Audio-Psycho-Fonologii „ESPACE” prowadzony przez Małgorzatę Szurlej: Roczny Kurs Nadający Tytuł Terapeuty A. A Tomatisa / Uprawniający do prowadzenia terapii z zakresu stymulacji audio-psycho lingwistycznej metodą Alfreda A. Tomatisa.
THE INSTITUTE FOR NEURO-PHYSIOLOGICAL PSYCHOLOGYS 2014/2016 Organizowany przez INPP POLSKA: Roczny Kurs Nadający Tytuł Licencjonowanego Terapeuty/ Uprawniający do prowadzenia diagnoz indywidualnych i terapii.
Przebieg pracy zawodowej:
- Od 2000 roku specjalistyczne działania dotyczące diagnozy, terapii oraz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.
- Od 2010 roku prywatny gabinet prowadzący trening słuchowy A.A. Tomatisa w Białymstoku oraz inne metody wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
- Od 2012 roku Organ zarządzający i prowadzący Niepubliczne Przedszkole “Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam dodatkowe kursy i szkolenia tj.
Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska).
Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (warsztat, Centrum Metody Krakowskiej).
Teoria Umysłu, Centralna koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób z autyzmem i Zespołem Aspergera (Fundacja Prodeste, Opole).
Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – wg integracji odruchów dr Sally Goddard. – Instytut Neurofizjologii i Psychologii Polska , szkolenie prowadzone przez Renatę Borowiecką.
Nowe techniki diagnozy i terapii w zaburzeniach funkcji wzrokowych i słuchowych u dzieci z dysleksją, “Dobra Kadra” Warszawa.
Rozwój emocjonalny oraz kształtowanie poczucia tożsamości, Warszawa.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – kurs prowadzony przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku.
Szkolenie I stopnia w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej w Warszawie prowadzony przez Małgorzatę Kargę.
Metody alternatywne i wspomagające komunikację językową z osobami niemówiącymi systemem znakowo-obrazkowym – PIKTOGRAMY – kurs prowadzony przez Marię Podeszewką – Mateńko (Szczecin).
Szkolenie z pracy Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne I i II stopień – prof. Marta Bogdanowicz.
Konstruowanie Indywidualnych Programów Terapeutyczno – Opiekuńczych – prowadzone przez Bożenę Kisiel i Alicję Wilkołazką.
Centrum Szkoleniowe KLANZA: W trzy dni dookoła świata – pedagogika zabawy w pracy z osobami z upośledzeniem umysłowym. Metody aktywizujące w pracy z grupą.
I poziom Makaton – Program Rozwoju Komunikacji – prowadziła Bogusława Kaczmarek – międzynarodowy tutor MAKATONU.
Kurs prowadzony przez Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Rozwoju Porozumiewania w Kwidzynie (drM.Grycman): Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – stopień I, II
Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka – Gdańsk. Szkolenie dotyczące terapii behawioralnej dzieci i młodzieży z autyzmem.
Rozwijanie zachowań społecznych u dzieci.
Szkolenie dotyczące wprowadzania nowych technologii Fast For Word.
Pierwsza pomoc przedmedyczna.
oraz wiele innych szkoleń jak również uczestnictwo w konferencjach międzynarodowych.
Wykształcenie:
Studia magisterskie na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku, kierunek: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza.
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie. Studia magisterskie, specjalność: psychologia kliniczna.
Kurs Kwalifikacyjny – Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku z zakresu oligofrenopedagogiki.
Przebieg pracy zawodowej:
Od 2004 roku wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży, poprzedzone indywidualną diagnozę możliwości dziecka, realizowane w ścisłej współpracy z jego rodziną.
Ukończyłam szkolenia, kursy tj.:
Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Synapsis)
Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska).
Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (warsztat, Centrum Metody Krakowskiej).
“Boję się mówić!-Mutyzm, fobia społeczna-diagnoza i terapia” (Poza Schematami, Warszawa)
Neurodydaktyczne możliwości wspomagania rozwoju dziecka (Niepubliczny Instytut kształcenia Nauczycieli Wydawnictwa Edukacyjnego).
Jeśli nie Zespół Aspergera, to co? (konferencja dotycząca kryteriów diagnostycznych DSM V – Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej Dzieci, Młodzieży i Rodzin, Gdańsk).
Kompleksowy model pracy z dzieckiem z ADHD w ramach programu “Ułatwiamy Życie z Nadpobudliwością” (warsztat – Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa – Terapia i Diagnoza ADHD, SWPS).
Mapy myśli i inne kreatywne metody pracy z dzieckiem i młodzieżą z ADHD (warsztat – Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa – Terapia i Diagnoza ADHD, SWPS).
Teoria Umysłu, Centralna koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób z autyzmem i Zespołem Aspergera (Fundacja Prodeste, Opole).
Terapia grupowa osób z Zespołem Aspergera o charakterze Treningu Umiejętności Społecznych w modelu kognitywnym (Fundacja Prodeste, Opole).
Trening Umiejętności Społecznych (“Synapsis” Warszawa).
Rozwój emocjonalny oraz kształtowanie się poczucia tożsamości u osób z autyzmem (“Synapsis” Warszawa).
W trzy dni dookoła świata – pedagogika zabawy w pracy z osobami z upośledzeniem umysłowym (Klanza Białystok).
Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej (CEN Białystok).
Kurs prowadzony przez Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Rozwoju Porozumiewania w Kwidzynie (drM.Grycman): Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – stopień I, II, III.
Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem. Rozwijanie zachowań społecznych u dzieci z zaburzeniem autystycznym (Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka Gdańsk).
Kinezjologia edukacyjna Gimnastyka mózgu autorstwa Paula i Gail Dennison (ODN Białystok).
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (Gdańsk).
Pierwsza pomoc przedmedyczna.
oraz wiele innych szkoleń jak również uczestnictwo w konferencjach międzynarodowych.
Wykształcenie:
Uniwersytet w Białymstoku; Wydział Pedagogiki i Psychologii, Specjalność – Pedagogika Integracyjna Edukacji Elementarnej; studia magisterskie.
Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny Arteterapii i Terapii Zajęciowej, Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstoku.
Szkoła Policealna nr 2 Pracowników Medycznych i Społecznych w Białymstoku, kierunek Terapia Zajęciowa, tryb dzienny.
Arteterapia i Terapia Zajęciowa w zakresie prowadzenia zajęć, organizacji i kierowania grupami terapeutycznymi, WSFiZ Białystok; studia podyplomowe.
Studia podyplomowe z Logopedii na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku.
Szkolenie trenerskie 1 stopnia do prowadzenia zajęć metodą „Sensoplastyka – Plastyka Sensoryczna”.
Przebieg pracy zawodowej:
W 2011 roku nauczyciel w oddziale przedszkolnym Szkoły Podstawowej w Białymstoku.
W 2012 roku prowadzenie zajęć na Uniwersytecie w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego.
Od 2012 roku nauczyciel, logopeda w Niepublicznym Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia, kursy tj.:
“Kocham czytać – wczesna nauka czytania” (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska) (Warszawa)
“Metoda Ruchu Rozwijającego Bazującego na pracy Weroniki Sherborne” (Białystok)
“Metoda Krakowska w przedszkolu” (Warszawa)
“Dziecięca matematyka w przedszkolu. O tym, jak należy postępować, aby dzieci odnosiły sukcesy i rozwijały swoje uzdolnienia matematyczne” (Warszawa)
“Wstęp do sensoplastyki, plastyka sensoryczna dla dzieci od 0 do 100 lat”(Białystok)
“Logorytmika- ruch słuch słowo” (ProCentrum Warszawa)
“Wychowanie przez sztukę – XIV edycja seminarium dla nauczycieli” (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Białymstoku)
“Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci 5-6 letnich” (MODM Białystok)
“Organizacja pracy nauczyciela w kontekście realizacji podstawy programowej” (MODM Białystok)
“Aktywne słuchanie muzyki” (MODM Białystok),
“Metoda Dobrego Startu jako sposób na stymulowanie rozwoju psychomotorycznego dzieci” (MODM Białystok)
“Dokumentowanie pracy zespołów ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Tworzenie Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz Programu Działań Wspierających” (CEN Białystok)
“Różnorodne metody i formy pracy z uczniem” (MODM Białystok)
“Jak napisać Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny” (CEN Białystok)
“Sporządzanie informacji dla rodziców o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole” (MODM Białystok)
“Sensodydaktyka w przedszkolu” (MODM Białystok)
“ABC metodyki wychowania przedszkolnego” (MODM Białystok)
“Dokumentowanie pracy nauczyciela przedszkola” (MODM Białystok)
“Zmiany w podstawie programowej w nadchodzącym roku” (MODM Białystok)
“Afazja- przyczyny, diagnoza, terapia” (Białystok)
“PSJ- pozycja spoczynkowa języka” (Niepubliczna Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna Rozwiń Skrzydła, Białystok)
“Terapia sygmatyzmu bocznego” (Białystok)
“Terapia sygmatyzmu międzyzębowego” (Białystok)
Pierwsza pomoc przedmedyczna
Wykształcenie:
Studia magisterskie na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku, kierunek: Filologia polska.
Cykl kształcenia pedagogicznego w Centrum Edukacji Nauczycieli przy Uniwersytecie w Białymstoku.
Studia podyplomowe z Edukacji Elementarnej na Uniwersytecie w Białymstoku; Wydział Pedagogiki i Psychologii.
Studia podyplomowe z Logopedii na Uniwersytecie w Białymstoku; Wydział Filologiczny.
Przebieg pracy zawodowej:
- Od 2009 roku zatrudniona na stanowisku dziennikarz/prezenter w lokalnej rozgłośni radiowej. Redagowanie materiałów radiowych i przygotowanie ich do emisji, czytanie serwisów informacyjnych na antenie oraz prowadzenie audycji i słuchowisk.
- W latach 2011-2012 praca z dziećmi w różnych grupach wiekowych.
- Od 2012 roku nauczyciel, logopeda w Niepublicznym Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia, kursy, tj.:
„Terapia dziecka z autyzmem”(Wrocław) Kurs
„Instruktor Terapii Zajęciowej” (Warszawa) Kurs
„ Afazja- przyczyny, diagnoza, terapia” Szkolenie
„LogoSensoryka” Szkolenie
„Oddychanie przez usta, a pionizacja języka” Szkolenie
Terapia sygmatyzmu bocznego (Białystok)
Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska)
Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania (Warszawa)
Instrumenty perkusyjne w edukacji muzycznej dziecka (Białystok)
Diagnoza i kompleksowa terapia dziecka z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego APD (Białystok)
Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Białystok)
Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI)-diagnoza i terapia (Warszawa)
Metoda Ruchu Rozwijającego Bazującego na pracy Weroniki Sherborne (Białystok)
Metoda Krakowska w przedszkolu (Warszawa)
Rozwijanie mowy dziecka w powiązaniu z ćwiczeniami logopedycznymi (Białystok)
Dzieci lubią niebieskie migdały, czyli roztargnienie jako źródło kreatywności (Białystok)
Dziecięca matematyka w przedszkolu. O tym, jak należy postępować, aby dzieci odnosiły sukcesy i rozwijały swoje uzdolnienia matematyczne (Warszawa)
Nowe wiersze i opowiadania do kreślenia i składania- wiosna- lato- wybrane elementy kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej (Klanza, Białystok)
Arteterapia (MODM, Białystok)
Edukacja prozdrowotna rodziców i dzieci jako metoda przeciwdziałania chorobom jamy ustnej (UMB Białystok)
Wspomaganie dziecka w rozwijaniu mowy i myślenia (MODM, Białystok),
Rozwijanie myślenia matematycznego u dzieci w wieku przedszkolnym (MODM,Białystok)
Wspomaganie dziecka w rozwijaniu mowy i myślenia- rodzaje zajęć, wskazówki metodyczne (MODM,Białystok),
Innowacja pedagogiczna- formalne oraz merytoryczne aspekty jej formułowania (MODM, Białystok),
Logopedia w integracji z ruchem (MODM Białystok),
Pierwsza pomoc przedmedyczna z zakresu BLS (Białystok)
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia – diagnoza pedagogiczna (CEN Białystok),
Tworzenie środowiska przyjaznego uczniom ze spektrum autyzmu (CEN Białystok),
Wpływ zaburzeń ze spektrum autyzmu na proces edukacji (CEN Białystok),
Emisja głosu (Białystok),
Co prezenter wiedzieć powinien, zanim zapali się czerwona lampka (Białystok),
Animacje radiowe (Białystok),
Formatowanie muzyczne radia (Białystok),
oraz inne warsztaty i konferencje.
Wykształcenie:
- Logopedia z Fonoaudiologią studia I Stopnia- Uniwersytet Medyczny w Białymstoku.
- Pedagogika Specjalność Logopedia studia II stopnia (w trakcie)- Uczelnia Społeczno- Medyczna w Warszawie.
Przebieg pracy zawodowej:
- Doświadczenie zdobywałam pracując w przedszkolach ogólnodostępnych i przedszkolu terapeutycznym.
Ukończyłam dodatkowe kursy i szkolenia tj.:
- Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z Autyzmem. Magdalena Tarnawska, Białystok.
- Terapia małego dziecka z ASD- Joanna Pałasz, Warszawa
- Terapia mięśniowa strefy orofacjalnej- masaż logopedyczny, ćwiczenia języka, warg, połykanie.
- PECS Poziom I.
- Werbogesty- Od gestu do słowa i bedzie rozmowa. Agata Bojarska
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopień. Diagnoza-terapia-masaż.
- Procentrum, Warszawa
- Zespół Aspergera strategie pracy terapeutycznej.
- Zabawy indywidualne i grupowe kamieniem milowym w rozwoju komunikacji u dzieci z ASD.
- Trening jedzenia. Fundacja Pomoc Autyzm.
- Autyzm w praktyce logopedycznej- wskazówki do diagnozy i terapii.
- AAC- Alternatywne i wspomagające sposoby komunikacji.
- SMURF strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów. Danuta Pluta-Wojciechowska, Warszawa
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem. Synapsis,
- Praksja oralna i kinestezja artykulacyjna. Główne trudności i postępowanie terapeutyczne.
- Opóźniony rozwój mowy- rozwiazania praktyczne. Aleksandra Rosińska
- Uczeń ze spektrum Autyzmu na zajęciach rewalidacyjnych u logopedy.
- Połykanie i pozycja spoczynkowa języka jako fundament terapii logopedycznej.
- Analiza złożonych przypadków logopedycznych- diagnoza i postępowanie terapeutyczne. Katarzyna Szłapa
- Terapia dziecka w wieku przedszkolnym z niedokształceniem mowy o typie afazji (afazja motoryczna),
- Logorytmika- Ruch Słuch Słowo. Procentrum. Warszawa
- Diagnoza logopedyczna w przedszkolu,
- Terapia logopedyczna w przedszkolu,
- Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z elementami neurologopedii. Diagnoza i terapia logopedyczna wybranych wad wymowy z elementami neurologopedii. Opóźniony rozwój mowy czy może afazja. Diagnoza ORM i afazji z uwzględnieniem stymulacji lewej półkuli mózgu.
- Seplenienie boczne- diagnoza i metody korekcji,
- Rotacyzm- metodyka postępowania logopedycznego,
- Ankyloglosja- krótkie wędzidełko języka,
- Seplenienie międzyzębowe- diagnoza, metody korekcji i terapia,
- Mowa bezdźwięczna- metodyka postępowania logopedycznego.
Wykształcenie:
Uczelnia Nauk Społecznych, Łódź, specjalność: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu, studia podyplomowe.
Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku, specjalność: oligofrenopedagogika, studia podyplomowe.
Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, specjalność: Pedagogika Wczesnoszkolna z Przedszkolną, studia licencjackie.
Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, specjalność: Pedagogika Opiekuńczo – Wychowawcza, studia magisterskie.
Przebieg pracy zawodowej:
Od 2013 roku prowadzenie urodzin oraz animacja czasu wolnego dla dzieci: zajęcia sportowe, plastyczne, muzyczne oraz specjalne animacje dostosowane do rodzaju organizowanej uroczystości.
Ukończyłam szkolenia, kursy, tj.:
Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Synapsis),
Co robić gdy dziecko ma problemy sensoryczne? (Synapsis),
Specyfika pracy z dzieckiem i rodziną marginalizowaną (Szansa),
Gotowość dziecka do podjęcia nauki w szkole (MODM),
Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
Metoda Ruchu Rozwijającego bazująca na pracy Weroniki Sherborne (Istopień – CEN),
Gry i zabawy twórcze rozwijające umiejętności językowe uczniów klas początkowych (MODM Białystok),
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? – rola komunikacji w pracy z dzieckiem młodszym (CPSD Sopot),
Wiosenne prace plastyczne (MODM),
Całościowe zaburzenia rozwoju – kurs doskonalący (MODM),
Metodyka zajęć ruchowych w przedszkolu (MODM),
Matematyka Najmłodszego Przedszkolaka (MODM),
Dziecięca matematyka w przedszkolu (Warszawa),
XVIII edycja warsztatów Wychowanie przez Sztukę “KO-RESPONDENCJA. Na styku sztuk” (Białystok),
Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Wczesnoszkolna z Przedszkolną, studia licencjackie.
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Przedszkolna, studia magisterskie.
- Uczelnia Nauk Społecznych, Łódź, specjalność: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu, studia podyplomowe.
Przebieg pracy zawodowej:
W latach 2010 – 2011 pomoc nauczyciela w przedszkolu publicznym, w latach 2011- 2013 nauczyciel – wychowawca w przedszkolu niepublicznym.
Od 2014 – nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu Wyspa w Białymstoku.
- Kurs Pediatryczny z zakresu pierwszej pomocy dzieciom
- Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
- Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne (I stopień – CEN),
- ADHD – jak rozpoznać, jak pomagać
- Afazja – przyczyny, diagnoza, terapia
- Jak mówić do dzieci i młodzieży z autyzmem żeby nas słuchały
- Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach kryzysowych
- Motywująca pochwała, konstruktywn krytyka (w pracy nauczyciela, pedagoda i terapeuty)
- Myślenie krytyczne jako niezbędna kompetencja XVI wiek
- Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Wykształcenie:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Filologia polska, specjalność nauczycielska w zakresie j. polskiego i wiedzy o kulturze, studia licencjackie.
Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, studia magisterskie.
Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe.
Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych (Filia ISP w Białymstoku), Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, studia podyplomowe
Przebieg pracy zawodowej:
Nauczyciel, pedagog specjalny w Niepublicznym Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku
Ukończyłam kursy, szkolenia, tj.:
- “Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania”
- “Kurs podstawowy stopnia I w zakresie Ruchu Rozwijającego bazującego na metodzie Weroniki Sherborne”
- “Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”
- Kurs pierwszej pomocy
- “Jak wzbudzić większe zainteresowanie i zapał u dzieci wykorzystując do tego sprawdzone techniki ruchowe i taneczne”
- “Komunikacja z rodzicami – najważniejsze aspekty w budowaniu dobrej relacji nauczyciel-rodzic”
- “Trudny uczeń – Jak sobie z nim poradzić? Praktyczne metody i triki”
- “ASTRA inspiruje, czyli jak pokolorować świat dziecka”
- “Wprowadzenie do zagadnień związanych z etiologią, systematyką i objawami autystycznymi”
- “Asertywność w pracy nauczyciela”
- “Wykorzystanie różnych technik plastycznych w edukacji początkowej”
- “Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka (w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty)
- Warsztaty Trelelele ukulele “Piosenki na dwa akordy” (Akademia Bambidu)
- Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Pedagogika Rewalidacyjna, studia magisterskie
- Instytut Studiów Podyplomowych w Białymstoku, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe
Przebieg pracy zawodowej:
- Od 2011 roku, pracuję w zawodzie pedagoga specjalnego oraz terapeuty integracji sensorycznej. Doświadczenie zdobywałam w szkołach, przedszkolach integracyjnych oraz Poradniach Psychologiczno- Pedagogicznych w Warszawie. Od 2018 roku pracuję na stanowisku pedagoga oraz terapeuty integracji sensorycznej w Niepublicznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej “Rozwiń Skrzydła” w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia i kursy tj.:
- Kurs I i II stopnia integracji sensorycznej “Promyk Słońca” we Wrocławiu
- kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki
- Warsztaty “Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania” prof. Jagody Cieszyńskiej (Centrum Metody Krakowskiej)
- Program Rozwoju Komunikacji MAKATON
- “Diagnoza i terapia wad wymowy”
- “Terapia neurobiologiczna”
- Terapia ręki I i II stopień
- Bateria testów czytania IBE
- Współpraca z rodzicami dzieci niepełnosprawnych
- Wspieranie rozwoju Integracji Sensorycznej w warunkach przedszkolnych i domowych
- Holistyczne usprawnianie osób z wadami i zaburzeniami mowy i wymowy
- Masaż logopedyczny od podstaw- podejście praktyczne
- Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego- KORP
- Kart Oceny Gotowości Szkolnej- KOGS
- Karta Oceny Zachowania i Emocji- KOZE
- kurs I stopnia terapia NeuroTaktylna
- Bilateralna Integracja Program Szkolny
- szkolenie z treningu słuchowego Neuroflow
Wykształcenie:
Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii , Kierunek Pedagogika Wczesnoszkolna.
Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych Inter – Lingua, Studia zaoczne o specjalności – język angielski w Białymstoku.
Przebieg pracy zawodowej:
W latach 2005 – 2010 nauczyciel nauczania przedszkolnego w Londynie. W 2006-2008 roku – nauczyciel klas 1-3 w polskiej szkole sobotniej w Londynie. Od 2010 roku nauczyciel w przedszkolu samorządowym w Białymstoku.Ukończyłam szkolenia, kursy tj.:
JĘZYKI OBCE :
2001-2003 – The Golders Green School of English, London, pre-intermediate, intermediate, upper-intermediate, advanced English.
2002 – University of Cambridge, First Certificate in English.
2003-2004 – Lite, London Institute of Technology and English-advance English.
INNE SZKOLENIA :
- „Zabawy ruchowe z językiem angielskim na każdą porę dnia” MAC
- „Wychowanie przez sztukę” – XXVIII seminarium dla nauczycieli – Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina Filia w Białymstoku
- „Stymulowanie kreatywnego myślenia czyli rzecz o rozwijaniu zdolności twórczych dzieci” – MODM Białystok
- „I love Boo – zabawy utrwalające poznane słownictwo” – MAC
- „Kompetencje kluczowe w wychowaniu przedszkolnym” – MAC
- „I love Boo – warsztaty z I love Boo – cz.4” – Mac
- „Max is cold – wprowadzenie słownictwa związanego z porą roku
- „Widzenie – rozwój, zaburzenia i ćwiczenia dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” – Akademia Ćwiczę Oko
- „I love Boo – Porozmawiajmy o emocjach – cz.6 – MAC
- „Pozytywna Dyscyplina w edukacji przedszkolnej” – liveKid
- „Budowanie poczucia własnej wartości jako baza do rozwoju kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym” – Klett
- „Jak pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu? Zespół Aspergera, spektrum autyzmu – okiem psychologa i nauczyciela” – PWN
- „Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka (w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty)” – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „Wykorzystanie różnych technik plastycznych w edukacji początkowej” (01.04.2020) – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „Be happy – nowy cykl do nauki języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej” – MAC
- „How to use Classroom Presentation Tools for virtual learning” – Oxford University Press
- „Out of the box III – in the house edition. Język angielski dla przedszkolaków” – Nowa Era
- „Jak mówić do młodych ze spektrum żeby słuchali? – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „Afazja – przyczyny, diagnoza, terapia” – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „ADHD – jak rozpoznać, jak pomagać?” – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „Zaburzenia mowy u dzieci – profilaktyka i terapia logopedyczna” – liveKid
- „Wyzwania nauczyciela przedszkolnego w nauce języka angielskiego on-line” – Flip Fliop Edu
- „Oxford Poland Online Coference – be closer to new trends in teaching” – Oxford University Press
- „Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach kryzysowych? – Strefa Wsparcia Pedagoga
- „Coś z niczego, czyli jak być kreatywnym nauczycielem edukacji przedszkolnej” – Samsung Cyfroffy Kontakt
- „Zabawy ruchowe z językiem angielskim na każdą porę dnia” – MAC
Kocham czytać – wczesna nauka czytania (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska).
Neurodydaktyczne możliwości wspomagania rozwoju dziecka (Niepubliczny Instytut kształcenia Nauczycieli Wydawnictwa Edukacyjnego).
I ty możesz uratować życie – kurs udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej w nagłych stanach zagrożenia zdrowia i życia.
Szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i Higieny Pracy.
Wychowanie przez sztukę – Jesienne fascynacje artystyczne.
Bajkoterapia – rola tekstu literackiego w rozwijaniu osobowości i kształtowaniu postaw u dzieci.
Diagnoza – jak poznać kompetencje ucznia i monitorować jego rozwój w kluczowych obszarach.
Kurs ratowania życia (Londyn 2008).
Ochrona dziecka (Londyn 2005).
Zapobieganie sytuacjom konfliktowym (Londyn 2009).
Zasady Żywieniowe (Londyn 2009).
Pediatryczny kurs pierwszej pomocy (Londyn 2007).
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Studia II stopnia, Pedagogika wczesnoszkolna.
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Studia I stopnia, Pedagogika przedszkolna z edukacją początkową
Przebieg pracy zawodowej:
Od roku 2014 nauczyciel nauczania zintegrowanego w Szkole Podstawowej w Gródku. Od 2016 roku nauczyciel wychowania przedszkolnego w Przedszkolu Niepublicznym nr 1 w Białymstoku. Od 2019 roku nauczyciel w Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam Kursy, szkolenia, tj.:
- Metoda Ruchu Rozwijającego Kurs I stopnia Eduko,
- Logorytmika dla smyka Cognitus,
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania Centrum Metody Krakowskiej,
- Matematyka Sensoryczna,
- „Programowanie i robotyka w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”-szkolenie podnoszące kompetencje cyfrowe, Edusence,
- Piosenka i Ruch wg Marii Tomaszewskiej Edumuz,
- Matematyka w przedszkolu – rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym CEN,
- Myślenie krytyczne jai niezbędna kompetencja XXI w. Nowa Era,
- Afazja – przyczyny, diagnoza Strefa Wsparcia Pedagoga,
- ADHD – jak rozpoznać jak pomagać Strefa Wsparcia Pedagoga,
- „Programowanie i robotyka w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”-szkolenie podnoszące kompetencje cyfrowe, Edusence,
- Warsztaty jak wzbudzić większe zainteresowanie i zapał u dzieci wykorzystując techniki ruchowe i taneczne,
- „Instrumenty perkusyjne w edukacji muzycznej dziecka”- warsztat metodyczny,
- LEGO EV3 – szkolenie, programowanie robotów,
- “Emocje w życiu przedszkolaka, czyli jak mam nazwać to co czuję?”- szkolenie,
- “Wesołe stopy – zabawy zapobiegające płaskostopiu” – szkolenie,
- Opinia nauczyciela o dziecku na potrzeby diagnozy- co obserwować, jak pisać?,
- XV Edycja Warsztatów wychowania przez sztukę Filia Uniwersytety Muzycznego w Białymstoku – „Muzyka jest wszędzie”,
- “iPad w przedszkolu” – cykl szkoleń WDN,
- „Kraina muzyki” – szkolenie z programu część pierwsza,
- Integracja dla edukacji – wsparcie nauczyciela w pracy z dzieckiem z dysfunkcjami w placówce ogólnodostępnej – konferencja,
- Algorytm postępowania specjalistów w zakresie skutecznego, przeciwdziałania przemocy w rodzinie – warsztat umiejętności,
- “Ocenienie kształtujące jako szkolny dialog” – szkolenie,
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – WDN,
- Skuteczna komunikacja w szkole – WDN,
- “Jak przygotować dziecko do szkoły” – szkolenie,
- “Pierwsza pomoc przedmedyczna” – kurs,
- „Metoda projektu w edukacji przedszkolnej” – kurs, MODM Białystok,
- „Wykorzystanie klocków Lego w edukacji dzieci przedszkolnych” – programowanie robotów – szkolenie.
Wykształcenie:
Państwowe Liceum Plastyczne im. Artura Grottgera w Supraślu, tytuł zawodowy – plastyk.
- Uniwersytet w Białymstoku, wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Przedszkolna z Edukacją Początkową, studia licencjackie.
- Uniwersytet w Białymstoku, wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika Wczesnoszkolna, studia magisterskie.
Przebieg pracy zawodowej:
Od 2011 roku animator zabaw w centrum zabaw dziecięcych. Od roku 2012 pomoc nauczyciela wychowania przedszkolnego, od roku 2014 nauczyciel wychowania przedszkolnego w niepublicznym przedszkolu w Białymstoku. Od 2016 roku nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam kursy, szkolenia, tj.:
- „Kocham czytać – wczesna nauka czytania” (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
- „Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania” (Centrum Metody Krakowskiej, Lublin),
- „ Logorytmika – ruch, słuch, słowo” (Procentrum, Białystok),
- „Rytm – ruch – mowa czyli zabawy logorytmiczne na cztery pory roku” (Metris, Białystok),
- „Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne” (warsztat I stopnia-25godzin) (Pracownia Psychologiczna Konstrukt, Białystok),
- „Wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Cele, zadania i wyzwanie wspólczesnej edykacji.” (Nowa Era, Białystok),
- „ Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batti Strauss” (Iskra, Lublin),
- „Kolorowy start, czyli jak wspierać rozwój dziecka” (MAC, Białystok),
- “Wesołe stopy – zabawy zapobiegające płaskostopiu” – szkolenie (MODM Białystok)
- „Metoda projektu w edukacji przedszkolnej” – kurs, MODM Białystok,
- „Jak wzbudzić większe zainteresowanie i zapał u dzieci wykorzystując do tego sprawdzone techniki ruchowe i taneczne” (Paaro, Białystok),
- „ Instrumenty perkusyjne w edukacji dziecka” (Metris, Białystok),
- „Kraina muzyki” (szkolenie dla nauczycieli, Białystok),
- „Pierwsza pomoc przedmedyczna” (kurs, Białystok).
- Szkolenie pt.: “ASTRA inspiruje, czyli jak pokolorować świat dziecka.” (ASTRA S.A.
- Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online. Kurs e-learning dla profesjonalistów (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę)
- Warsztaty Trelelele ukulele “Piosenki na dwa akordy” dla rodziców i nauczycieli (Akademia Bambidu)
- Szkolenie Matematyka Sensoryczna (organizator Edumuz)
- Matematyka w przedszkolu – rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym (CEN)
- Piosenka i Ruch według Marii Tomaszewskiej (Edumuz)
- XV Edycja Warsztatów wychowania przez sztukę Filia Uniwersytety Muzycznego w Białymstoku – „Muzyka jest wszędzie”
- Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Wykształcenie:
Uniwersytet w Białymstoku; Wydział Pedagogiki i Psychologii (2011 rok); specjalność – pedagogika integracyjna edukacji elementarnej.
Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny Arteterapii i terapii zajęciowej (2011 – 2013).
Arteterapia i Terapia Zajęciowa w zakresie prowadzenia zajęć, organizacji i kierowania grupami terapeutycznymi, WSFiZ Białystok (2014 rok) – studia podyplomowe.
Kurs kwalifikacyjny z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego w Białymstoku – 2018).
Szkolenie trenerskie I stopnia do prowadzenia zajęć metodą Sensoplastyka® ( Inkubator Inspiracji – Pracownia Twórczej Edukacji i Rozwoju)
Przebieg pracy zawodowej:
W latach 2011 – 2012 nauczyciel – wychowawca oddziału przedszkolnego dzieci 6 – letnich w Szkole Podstawowej. Od 2012 roku nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku.
Ukończyłam szkolenia, kursy tj.:
Konferencja “Kocham czytać – wczesna nauka czytania” (prowadzenie prof. Jagoda Cieszyńska),
Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania® prof. zw. dr hab Jagody Cieszyńskiej (Centrum Metody Krakowskiej),
Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batii Strauss (Instytucja Szkoleniowa ISKRA),
Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
Edukacja prozdrowtona rodziców i dzieci jako metoda przeciwdziałania chorobom jamy ustnej (Uniwersytet Medyczny w Białymstoku),
Wspomaganie rozwoju umiejętności matematycznych dzieci 3 i 4 – letnich (MODM Białystok),
Koncepcja edukacji matematycznej prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – zastosowanie w grupie dzieci 5 – letnich (MODM Białystok),
„Dogonić własne marzenia. Wprowadzenie do pedagogiki fascynacji” (Centrum Szkoleniowe KLANZA),
„Metody diagnozowania gotowości szkolnej dzieci 5-6 letnich” (MODM Białystok),
„Jak określić potrzeby ucznia zaniedbanego środowiskowo w zakresie rodzaju pomocy i wsparcia” (CEN Białystok),
„Rozpoznawanie i wspomaganie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w kl. I – III” (MODM),
„Różnorodne metody i formy pracy z uczniem” (MODM),
„Sporządzanie informacji dla rodziców o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole” (MODM),
Wychowanie przez sztukę – XIII, XIV, XVIII, XXI, XXIII, XXIV edycja seminarium dla nauczycieli (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Białymstoku) i wiele innych.
oraz inne szkolenia w ramach WDN.
Wykształcenie:
Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna z przedszkolną, studia licencjackie.
Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Psychologii i Pedagogiki, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna, studia magisterskie.
Przebieg pracy zawodowej:
Praktyki zawodowe w szkole podstawowej oraz przedszkolu publicznym. W latach 2016 – 2017 pomoc nauczyciela w przedszkolu niepublicznym. Od 2018 roku nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku. Konferencje i warsztaty wzbogacające warsztat pracy.
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii, studia II stopnia, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza;
- Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii, studia I stopnia, Pedagogika wczesnoszkolna z przedszkolną;
Przebieg pracy zawodowej:
- Od roku 2017 nauczyciel wychowania przedszkolnego w Elastycznym Przedszkolu przy WSE w Białymstoku “Orzełek”. Od roku 2019 nauczyciel w Niepublicznym Przedszkolu “Wyspa” w Białymstoku.
Ukończone szkolenia, kursy tj.:
- “Sieć liderów ewaluacji – przedszkola: Projekt ewaluacji wewnętrznej na rok szkolny 2018/19 (część I i II)” – MODM Białystok;
- “Ocena pracy nauczyciela i dyrektora zgodnie z aktualnymi przepisami prawa” – MAC;
- „Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczyciela – praca nad emocjami” MODM;
- Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej – Ratownictwo Medyczne – Maciej Kempa;
- Warsztaty “Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania” prof. Jagody Cieszyńskiej (Centrum Metody Krakowskiej);
- Szkolenie pt.: “ASTRA inspiruje, czyli jak pokolorować świat dziecka.” (ASTRA S.A.);
- Szkolenia on-line
- Aleksandra Skirgiełło – szkolenia, warsztaty, konferencje on-line:
- “Spektrum autyzmu – wprowadzenie do zagadnień związanych z etiologia, systematyka i objawami autystycznego spektrum”;
- “Wykorzystanie różnych technik plastycznych w edukacji początkowej (Wielkanocne warsztaty plastyczne);
- “Asertywność w pracy nauczyciela”;
- “Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty”;
- “ADHD – jak rozpoznać, jak pomagać?”;
- “Afazja – przyczyny, diagnoza, terapia”;
- “Jak mówić do dzieci i młodzieży z autyzmem, żeby nas słuchały?”;
- “Uczeń ze spektrum autyzmu” – Nowa Era;
- “Emocji mam pełen dzban” jak pracować z emocjami przy wykorzystaniu muzyki. – Akademia Edukacji i Rozwoju Majki Jeżowskiej;
- “Zaburzenia integracji sensorycznej w wieku przedszkolnym” – Famiga – Joanna Krysiak
- Pierwsza Pomoc Przedmedyczna
Wykształcenie:
- Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Nauk o Edukacji, Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, studia licencjackie
- Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Pedagogika Specjalna, kierunek Terapia Pedagogiczna – studia magisterskie
Przebieg pracy zawodowej:
Ukończyłam kursy i szkolenia tj:
- Warsztaty informacyjno-praktyczne z zakresu Animacji czasu wolnego (ANIMATOR- Szkolimy Zawodowców)
- Jak wspierać samoobsługę u dziecka ? – szkolenie online (Acentrum Szkolenia)
- Przygotowanie ręki do funkcji pisania w ujęciu sensoryczno-motorycznym. Rola ćwiczeń aktywizujących. (Acentrum Szkolenia)
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania Centrum Metody Krakowskiej.