
Terapia prowadzona jest w ramach indywidualnej pracy z dzieckiem:
– w gabinecie terapeutycznym,
– w grupie rówieśniczej.
PRACA PSYCHOLOGA W GRUPIE PRZEDSZKOLNEJ:
- wspomaganie pracy nauczycieli w diagnozowaniu przyczyn trudnych sytuacji wychowawczych oraz pomoc w określeniu odpowiednich sposobów pomocy w obrębie grupy do której dziecko należy,
- psychoedukacja dzieci z zakresu rozpoznawania, nazywania własnych stanów emocjonalnych oraz właściwego reagowania w sytuacjach dla nich trudnych,
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych poprzez ścisłą współpracę z nauczycielami oraz specjalistami,
- monitorowanie adaptacji nowo przyjętych dzieci do przedszkola,
- doraźna pomoc w eliminowaniu napięć psychicznych dzieci (stres związany z adaptacją, bieżącą sytuacją w kontaktach z rówieśnikami, sytuacją rodzinną).
-
INDYWIDUALNE ZAJĘCIA Z DZIEĆMI OBJĘTYMI POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNĄ:
- ocena możliwości rozwojowych dziecka w ścisłej współpracy z zespołem specjalistów,
- współtworzenie i realizacja indywidualnego programu terapeutycznego,
- przeprowadzanie spotkań z rodzicami dziecka objętego pomocą w celu wsparcia a także instruktażu do pracy w domu.
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA OBJĘTEGO POMOCĄ PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNĄ W GRUPIE PRZEDSZKOLNEJ:
- realizowanie indywidualnych celów dziecka objętego pomocą psychologiczno – pedagogiczną podczas zajęć zorganizowanych oraz swobodnych aktywności w grupie rówieśniczej,
- wspieranie rozwoju dziecka w grupie służy przenoszeniu umiejętności nabytych w czasie kontaktu indywidualnego (zajęcia indywidualne) na środowisko rówieśników, co służy efektywniejszemu uczeniu się i utrwalaniu wypracowanych umiejętności i pożądanych nawyków. Sprzyja rozwijaniu właściwego, pełniejszego kontaktu z osobami z otoczenia dziecka.