Terapia prowadzona jest w ramach indywidualnej pracy z dzieckiem:
- w gabinecie terapeutycznym przez Licencjonowanego Terapeutę INPP Beatę Witkiewicz (informacja na stronie www.inpp.pl w zakładce Licencjonowani Terapeuci INPP)
Komu dedykowana?
Metoda INPP przeznaczona jest dla osób, u których stwierdza się NIEDOJRZAŁOŚĆ NEUROMOTORYCZNĄ.
- Dzieci objęte pomocą psychologiczno- pedagogiczną – terapia w ramach kształcenia specjalnego,
- Dzieci zgłoszone na prośbę Rodzica – konsultacja indywidualna
Czemu służy?
- Jeżeli odruchy pierwotne nie zostaną w odpowiednim czasie zintegrowane, to mogą zakłócać rozwój równowagi, kontroli motorycznej,
funkcjonowania wzroku i słuchu, koordynacji ręka-oko, umiejętności percepcyjnych i wielu innych. - Termin niedojrzałość neuromotoryczna odnosi się do pominięcia jakiegoś etapu rozwoju dziecka lub zatrzymania rozwoju na wczesnym jego etapie.
- Według definicji INPP termin niedojrzałość neuromotoryczna oznacza występowanie zbioru przetrwałych odruchów pierwotnych powyżej szóstego miesiąca życia (ostatecznie powyżej 12 m.ż.) w połączeniu z brakiem lub niedojrzałością odruchów posturalnych powyżej wieku trzech i pół roku.
Jak to wygląda?
- Terapia INPP polega na realizowaniu indywidualnego programu ćwiczeń,odpowiednio dobranych przez Licencjonowanego Terapeutę INPP.
- Ćwiczenia są celową i ukierunkowaną aktywnością ruchowa, która ma doprowadzić do integracji odruchów, a tym samym normalizacji w obrębie motoryki małej i dużej, koordynacji, postawy, równowagi, świadomości ciała, wrażliwości na dotyk, ruchów gałek ocznych, świadomości przestrzennej i napięcia mięśniowego.
- Ćwiczenia realizowane są w domu przez rodziców codziennie (ok. 3-7 minut). Terapeuta co 4-6 tygodni przeprowadza diagnozę dziecka i ustala program terapii. Terapia trwa minimum 12 miesięcy.
Kiedy warto?
Kiedy na podstawie diagnozy stwierdzono Niedojrzałość Neuromotoryczną. Metoda kierowana jest do dzieci z:
- Dysleksją – dysgrafią – dysortografią – dyspraksją.
- Zaburzeniami koncentracji uwagi – nadpobudliwością w tym z ADHD.
- Spektrum Autyzmu ( w tym Zespołem Aspergera).
- Zaburzeniami koordynacji.
- Dysfunkcjami ruchowymi i percepcyjnymi.
- Opóźnionym rozwojem mowy.
- Radzeniem sobie z emocjami.
- Podwyższonym działaniem stresu.
- Z trudnościami z trzymaniem moczu.